کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران

29/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران : با توجه به این موضوع که شکار حیوانات امر پسندیده ای نمی باشد اما افرادی به این کار علاقه دارند و برای سرگرمی و تفریح به شکار مشغول می شوند. تنها علاقه داشتند در این مورد مهم نیست بلکه افراد باید به هدف و شکار خود توجه کنند تا با توجه به آن تفنگ شکاری مناسبی را خریداری کنند.زیرا بعضی از حیوانات دارای چثه های بزرگی هستد و تیز پا و نیاز به تفنگ های شکاری قوی و با دقت بالا دارندو بعضی دیگر از حیوانات جثه کوچکی دارند و تفنگ های شکاری معمولی با برد و کالیبر کم تر نیز برای شکار آنها گزینه مناسبی می باشد.  در ایران از گذشته شکار رایج بوده و پادشاهان و شاهزادگان و افراد محلی به شکار مشغول بودند . در گذشته از تفنگ های شکاری قدیمی تر استفاده می شود اما امروزه با پیشرفت صنعت اسلحه سازی این نوع تفنگ ها نیز پیشرفت کرده و آپشن های جدیدی در آنها تعبیه شده است . به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران بپردازیم. تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما باشید:

در بازار سه نوع تفنگ شکاری که شامل موارد زیر می باشد در بازار موجود می باشد و افراد می توانند با توجه به نیاز خود اقدام به خرید این نوع از تفنگ های شکاری کنند:

تفنگ ساچمه زنی و تفنگ گلوله زنی و تفنگ خفیف.

رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران

رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران شامل موارد زیر می باشد:

تفنگ انفیلد
تفنگ اهرمی
تفنگ بدانقای گلنگدنی گلوله‌زنی کالیبر36 تک‌تیر
تفنگ بدانقای گلنگدنی ساچمه‌زن کالیبر 12 تک‌تیر
تفنگ برتیه
تفنگ برنو بلند
تفنگ برنو متوسط
تفنگ برنو
تفنگ پنج‌تیر کارابین آلمانی مدل 1896
تفنگ پمپ اکشن
تفنگ چخماقی
تفنگ حاج محمد تقی
تفنگ خاندار
تفنگ خفیف تک‌تیر
تفنگ خفیف هشت‌تیر
تفنگ خفیف ده‌تیر
تفنگ خفیف شانزده‌تیرتفنگ خفیف
تفنگ دستکش گلوله‌زن
تفنگ تک‌لول
تفنگ دولول
تفنگ دولول کنارهم
تفنگ دولول روی‌هم
تفنگ سه‌لول
تفنگ چهارلول
تفنگ ساچمه‌زن
تفنگ کرال
تفنگ سرپر
تفنگ سرپر فتیله‌ای
تفنگ سرپر پستانکی
تفنگ سه‌تیر فرانسه
تفنگ کوسه
تفنگ کمرشکن
تفنگ گلوله‌زن
تفنگ گلنگدنی
تفنگ لی انفیلد
مارتینی–هنری
دایان دولدوروم
ده تیر انگلیسی
دولول یک لول گلوله و یک لول ساچمه
شاسپو

رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران

انواع تفنگ شکاری

یکی دیگر از تقسیم بندی هایی که در بازار تفنگ شکاری مرسوم است این است که تفنگ شکاری بطور کلا به دو دسته گلوله زنی و ساچمه زنی تقسیم می شود. این دو مدل از تفنگ شکاری تفاوت های مهمی با یکدیگر دارند. از تفاوت هایی که این تفنگ باهم دارند می توان به این مورد اشاره کرد که  تفنگ گلوله زنی تنها یک گلوله شلیک می کند و جنس گلوله های تفنگ گلوله زنی از سرب با روکش برنجی یا مس می باشد. در مورد این نوع از تفنگ های شکاری به هنگام هدف گیری، دقت بیشتری لازم می باشد و شلیک کننده باید دارای تمرکز بالایی باشد اما باید بگوییم تفنگ های گلوله زنی دارای قدرت تخریبی بالاتری نسبت به اسلحه ساچمه زنی می باشند.اما باید بگوییم که تفنگ ساچمه ای تعدادی ساچمه سربی را به سمت هدف پرتاب می کند.

جالب است که بدانید کار با اسلحه ساچمه زنی  و شلیک با آن نیاز به هدف گیری دقیق ندارد. به همین دلیل برای شکارهای داری جست و خیز زیاد یا به اصطلاح دارای حرکت انتخاب مناسب تری و گزینه بهتری می باشد. اما این نکته را هم نباید فراموش کنید که تفنگ شکاری ساچمه زنی برد کمتری نسبت به مدل های تفنگ شکاری گلوله زنی را دارا می باشد. تا اینجای مقاله یک آشنایی کوتاه با دو دسته اصلی تفنگ های شکاری برای شما ایجاد شد و اطلاعاتی را راجع بع این دو نوع از تفنگ شکاری به دست آوردید. در

در ادامه مقاله در مورد این انواع تفنگ شکاری مطالب بیشتری را برای شما بیان خواهیم کرد تا به هنام خرید تفنگ شکاری با آگاهی و اطلاعات بیشتری اقدام کنید و از خرید خود رضایت داشته باشیدو شما می توانید تفنگ شکاری خود را بصورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی شاه شکار که یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش تفنگ شکاری می باشد اقدام کنید.برای خرید انواع تفنگ شکاری فقط کافیست به کارشناسان فروش سایت شاه شکار یا صفحه محصولات سایت شاه شکار مراجعه کنید و محصول خود را انتخاب کنید. بهترین تفنگ های شکاری را از شاه شکار تهیه کنید و شاهانه شکار کنید.

تفنگ شکاری بر حسب نوع فشنگ

درباره تفنگ های گلوله ای باید بگوییم تنها کالیبر آنها نیست که یک مشخصه منحصر بفرد می باشد بلکه نوع فشنگ نیز به لحاظ خصوصیات و اندازه پوکه برای هر تفنگ اختصاصی می باشد و می توان با توجه به نوع فشنگ نوع تفنگ را تشخیص داد که یک امر منحربه فرد دیگری برای تفنگ گلوله ای به شمار می رود. جالب است بدانید که تفنگ های گلوله ای برحسب پوکه ای که از گلوله های خوددارند دارای مدل های زیادی می باشند.

اما تفنگ های شکاری ساچمه زنی دارای تنوع زیادی بر حسب نوع فشنگ نمی باشند و در این مورد برخلاف تفنگ گلوله زنی انواع زیادی ساچمه وجود ندارد و منحصر به فرد نم باشد. اندازه پوکه فشنگ در تفنگ شکاری ساچمه زنی 70، دو و سه چهارم اینچ، 76،سه اینچ و 89میلی متر سه و نیم اینچ، است. به لحاظ وزن، پوکه های 76و 89میلیمتری سنگین تر هستند و اصطلاحا به اینوع از تفنگ شکاری ساچمه زنی مگنوم می گویند و این نوع تفنگ ها در بازار به این نام معروف می باشند.

رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران

تفنگ شکاری بر حسب نوع تعداد لوله

باید بگوییم که تفنگ های شکاری بر حسب تعداد لوله دارای سه دسته  می باشند که شامل موارد زیر است :

تک لول
دو لول
چند لول

تفنگ شکاری بر حسب  مکانیسم فشنگ گذاری

بد نیست که بدانید تا اطلاعات بیشتری درباره تفنگ های شکاری داشته باشید تا به هنگام خرید راحت تر انتخاب کنید

تفنگ شکاری بر حسب  مکانیسم فشنگ گذاری به انواع موارد زیر که در ادامه مقاله برای شما نام برده ایم تقسیم می شوند:

تفنگ شکاری اهرمی : در تفنگ های شکاری اهرمی فشنگ گذاری و مسلح شدن همزمان  می باشد و این دو کار در یک زمان توسط فرد باید صورت پذیرد. کافی است تا اهرمی که زیر اسلحه و در نزدیکی ماشه قرار دارد را بکشید ، فشنگ از خزانه تفنگ داخل لوله می شود.

تفنگ شکاری چخماقی : برای فشنگ گذاری تفنگ شکاری چخماقی باید تفنگ را باز کنید و برای مسلح شدن باید چخماق عقب تفنگ را بکشید.

تفنگ شکاری گلنگدنی : در این مدل ار تفنگ شکاری، فشنگ گذاری و مسلح شدن همانند تفنگ شکاری اهرمی می باشد یعنی این دو کار باید همزمان انجام شود. به این صورت  که با کشیدن گلنگدن، فشنگ از خزانه تفنگ شکاری وارد لوله تفنگ خواهد شد.

تفنگ شکاری نیمه خودکار :  در مقابلتفنگ شکاری نیمه خودکار تفنگ های شکاری از مدل خودکار قرار دارند که تفنگ به صورت مسلسل عمل خواهد کرد. اما در مدل های نیمه خودکار برای هر شلیک باید یک مرتبه ماشه تفنگ را بکشید تا آماده شلیک شود و اسلحه پر شود.

تفنگ شکاری کوسه : در تفنگ شکاری کوسه چکشی در تفنگ تعبیه شده است و از بیرون نمی توان دید و قابل مشاهده نمی باشد. به همین دلیل برای مسلح کردن تفنگ شکاری کوسه، تفنگ را باید باز کنید و بعد آن را مسلح کنید.

تفنگ کاری پمپی یا دستکشی : در این مدل ار تفنگ شکاری نیز فشنگ گذاری و مسلح شدن همانند تفنگ شکاری اهرمی و گلنگدنی فشنگ گذاری و مسلح شدن همزمان انجام خواهد شد. برای این کار دسته زیر لوله تفنگ شکاری دستکشی را باید بکشید و فشنگ از خزانه وارد لوله تفنگ شکاری می شود و تفنگ هم فشنگ گذاری خواهد شد و هم مسلح می شود.

تفنگ شکاری کمر شکن : این  نوع از فنگ شکاری می تواننداز نوع تک لول و یا دو لول باشند. در هر صورت برای گذاشتن فشنگ باید ابتدا آنها را خم کنید تا بتوانید عمل فشنگ گذاری را انجام دهید.

رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران

تفنگ شکاری بر حسب قطر داخلی لوله

در خرید تفنگ شکاری حتما با اصطلاح کالیبر آشنا شده اید و این کلمه بارها و بارها به گوش شما خورده  باشد و برای شما آشنا باشد. اما منظور از کالیبر تفنگ شکاری چیست و به چه معناست باید بگوییم  اندازه قطر داخلی لوله تفنگ شکاری را به اصطلاح کالیبر می گویند که بر اساس میلی متر یا اینچ این اندازه را بیان میکنند.شاید جالب باشد که بدانید تفنگ های شکاری از نوع گلوله زنی دارای تنوع زیادی بر حسب کالیبر می باشند.

اما اندازه داخلی تفنگ های شکاری ساچمه زنی به گیج معروف است و در بازار از آن به عنوان گیج استفاده می کنند.و واحد مشخصی ندارد و دارای اندازه های 10، 12 ، 16 ، 20 ، 28 و 410 می باشد. این واحد به این معنا است که که مثلا اندازه قطر داخلی لوله تفنگ شکاری ساچمه زنی نمره 10معادل اندازه قطر یک ساچمه سربی با وزن یک دهم پوند است. این تعریف در مورد بقیه نمره ها بجز نمره 410 نیز صدق می کند ومرسوم می باشد. در باره تفنگ شکاری ساجمه زنی مدل نمره 410قطر داخلی لوله، 410 هزارم اینچ است. بنابراین هر چه نمره تفنگ کوچک تر باشد، قطر داخلی لوله آن بزرگتر است. از میان انواع تفنگ شکاری ساچمه ای، نمره 12از بقیه در بین مصرف کنندگان رایج تر می باشد. برای خرید تفنگ بادی و انواع تفنگ های شکاری دارای مجوز به سایت شاهشکار مراجعه کنید.

برچسب ها: تفنگ کاری پمپی یا دستکشی تفنگ شکاری کوسه تفنگ شکاری گلنگدنی تفنگ شکاری چخماقی تفنگ شکاری اهرمی تفنگ شکاری بر حسب مکانیسم فشنگ گذاری تفنگ شکاری بر حسب نوع تعداد لوله تفنگ شکاری بر حسب نوع فشنگ انواع تفنگ شکاری تفنگ شکاری نیمه خودکار رایج ترین تفنگ های شکاری در ایران تفنگ شکاری بر حسب قطر داخلی لوله تفنگ شکاری کمر شکن



دیدگاه
دیدگاه شما :