کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

خرید تفنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین

25/آبان/1399 مقالات بدون دیدگاه

خرید تفنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین : در تفنگ بادی برای شلیک گلوله از فشار هوای ایجاد شده به وسیله پیستونی که با چکاندن ماشه توسط فنری قوی به جلو رانده می‌شود و یا فشار هوای محبوس در کپسول هوا استفاده می‌گردد. قدیمی‌ترین تفنگ بادی مربوط به سال ۱۵۸۰ میلادی بوده که در موزه‌ای در استکهلم نگه­داری می‌شود. امروزه استفاده از تفنگ‌های بادی در سطح وسیعی از مسابقات تیراندازی تا شکار حیوانات بزرگ صورت می­گیرد. این اسلحه در نوع تفنگ و سلاح کمری در دسترس است؛ همچنین تفنگ بی‌بی با امکان شلیک گلوله‌های گرد پلاستیکی در این رده واقع شده است. در این مقاله، قصد داریم با توضیح ویژگی های مختلف تفنگ های بادی، راهنمای خرید آن ها را به شما ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید یکی از این تفنگ ها را دارید، پیشنهاد می کنیم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید تا ضمن کسب اطلاعات کامل درباره آن ها، بتوانید خریدی درست و آگاهانه انجام دهید.

راهنمای خرید تفنگ بادی

برای خرید تفنگ بادی در گام اول باید به نوع کاربری آن دقت کنید و همچنین میزان بودجه ای که برای خرید آن در نظر گرفته اید.برای اینکه یک خرید مطمئنی داشته باشید باید انواع تفنگ بادی را بشناسید و مشخصات آنها را بدانید تا طبق نیاز خود اقدام به خرید نمایید. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی شاه شکار تفنگ مورد نظر خود را مشاهده، بررسی، مقایسه و انتخاب کنید. تنوع بسیار زیاد تفنگ بادی برای هر نیاز و بودجه ای می تواند انتخاب مناسبی را ارائه نماید. با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید. در این قسمت از مقاله به بیان انواع تفنگ بادی و بهترین نوع آن می پردازیم.

خرید تفنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین

انواع تفنگ بادی

به طور کلی از نظر مکانیزم شلیک تفنگ­ های بادی به چهار دسته تقسیم­ بندی می­شوند که هر کدام ویژگی­ ها و خصوصیاتی مخصوص به خود دارند:

1- تفنگ ­بادی فنرپیستون :

همان­طور که از نام این نوع تفنگ مشخص است، شامل یک فنر و پیستون می­باشد؛ به این صورت که یک فنر با قابلیت ارتجاعی بسیار بالا در داخل پیستون تعبیه شده؛ هنگامی که تفنگ مسلح می­گردد، با رانده شدن پیستون به سمت عقب، هوای فشرده داخل آن قرار می­گیرد و پس از چکاندن ماشه فنر آزاد شده و پیستون به سمت جلو حرکت می­نماید و هوای فشرده شده داخل آن که دارای فشاری بالغ بر ۱۵۰ الی ۲۰۰ بار است، به سمت لوله هدایت شده و موجب جابه­جایی ساچمه به داخل لوله می­گردد؛ ساچمه پس از درگیر شدن با خان لوله، سرعت و شتاب می­گیرد و از داخل لوله به بیرون پرتاب می­شود. تفنگ­های فنرپیستون به دلیل ضربه ناشی از فنر و پیستون دارای شوک و اصطلاحاً لگد هستند و نسبت به تفنگ­های دیگر دقت کمتری دارند، البته با بالا بردن وزن تفنگ در بعضی از تفنگ­های فنرپیستون از مقدار شوک این نوع تفنگ­ها کاسته شده است. این تفنگ­ها نباید در مدت زمان طولانی به صورت مسلح نگه­داری شوند، زیرا این کار باعث ضعیف شدن فنر می­شود و از قدرت تفنگ می­کاهد.
مکانیزم مسلح شدن تفنگ­های فنرپیستون به صورت زیر می­باشد:

کمرشکن
اهرم از زیر
اهرم از بغل

خرید تفنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین

2- تفنگ­ بادی نیتروپیستون (IGT یا Vortex)

مکانیزم و عملکرد تفنگ­های نیتروپیستون دارای شباهت زیادی به تفنگ­های فنرپیستون است؛ با این تفاوت که داخل پیستون از گاز نیتروژن به جای فنر استفاده می­شود؛ با مسلح شدن تفنگ، گاز داخل پیستون فشرده شده و بعد از چکاندن ماشه، این گاز فشرده موجب حرکت پیستون به سمت جلو می­گردد و فشاری بیش از ۱۰۰ بار ایجاد می­نماید. این فشار ساچمه را به داخل لوله هدایت می­کند و پس از درگیری با خان لوله، ساچمه سرعت و شتاب گرفته و به بیرون پرتاب می­گردد. این تفنگ­ها نسبت به تفنگ­های فنرپیستون شوک کمتری دارند، اما مسلح نمودن آن­ها به مراتب به نیروی بیشتری نیاز دارد. دمای پایین در تفنگ­های نیتروپیستون بر قدرت آن­ها تأثیر می­گذارد؛ به همین دلیل در مناطق و فصول سرد سال تا حدودی افت قدرت پیدا می­کنند.

3- تفنگ های هوا فشرده یا پی سی پی

تفنگ­های پی سی پی نسل جدید تفنگ­های بادی هستند که آلات متحرک در آن­ها حذف گردیده و از سیلندری با هوای فشرده داخلی بین ۱۵۰ الی ۲۲۰ بار تغذیه می­شوند. این تفنگ­ها با هر بار سیلندر کامل پر شده، می­توانند ۲۰ الی ۳۰۰ ساچمه شلیک کنند. سیلندر تفنگ­ها به وسیله تلمبه مخصوص یا کپسول هوا شارژ می­گردد. این تفنگ­ها نسبت به تفنگ­های فنرپیستون و نیتروپیستون قدرت، سرعت و دقت بسیار بالاتری داشته و چون فاقد آلات متحرکه هستند، ضربه یا به اصطلاح لگد ندارند. طول عمر این نوع تفنگ­ها به دلیل استهلاک بسیار کم، بالاست.

4- تفنگ­ گازی

تغذیه این نوع تفنگ­ها توسط یک یا چند کپسول CO2 انجام می­شود و نسبت به تفنگ­های بادی دیگر قدرت کمتری دارند. معمولاً استفاده از این تفنگ­ها به منظور تمرینات تیراندازی در فواصل نزدیک و تفریح انجام می­شود. کپسول­های گاز CO2 پس از مصرف قابل استفاده نمی­باشند. معمولا این مکانیزم بیشتر در تپانچه­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

خرید تفنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین

بهترین تفنگ بادی

wirokh-80 محصولی از شرکت وایرخ آلمان
وایرخ 80 بهترین مدل وایرخ
طول 1.150 mm
طول لوله 500 mm
وزن 4 کیلو گرم
شتاب ساچمه شلیک شده 295 برای 4.5 . و245 برای 5.5 (متر بر ثانیه)

این تفنگ از از نظر قدرت حرف اول رو میزند و شاید از وایرخ هم پر قدرت تر باشد. این تفنگ محصولی از کشور آلمان می باشد.

از لحاظ سرعت تفنگ wirokh-80 وایرخ :

کالیبر 6/35 میلیمتری 600 فوت در ثانیه 85m/s -610 fps
کالیبر 5/5.22 میلیمتری 900 فوت در ثانیه 270m/s -890 fps
کالیبر.177 4/5 میلیمتری 1100 فوت در ثانیه 335m/s -1100 fps

معایب تفنگ wirokh-80 وایرخ آلمان :

1. این سلاح به نظر بسیاری از افراد خوش دست نیست (ارگونومی کم)

2. وزن زیاد این سلاح شما رو مجبور میکنه یه فرغون هم همراه داشته باشید

3. به نظر کلیه تعمیر کاران تفنگ بادی گفته میشه استهلاک بالایی داره و یدکی هم گیر نمیاد

4. عیب بزرگ این تفنگ شیوه شارژ شدن آن می باشد چرا که از بغل شارژ میشود و سرعت گلوله گذاری پایین دارد در موقع شارژ کردن و گلوله گذاری ممکن است با یه بی احتیاطی انگشت شما بپرد.

خرید تفنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین

تفنگ پرقدرت دیانا مدل مگنوم 350 کلاسیک

دیانا مگنوم ۳۵۰ به طور خاص برای رسیدن به بالاترین سرعت شلیک و برد بالا طراحی و ساخته شده است . مگنوم ۳۵۰ ، كلاس بالاتری در تیراندازی با تفنگ بادی را ارائه میكند . دارای مكانیزم فنر و پیستون بوده و با شكستن لوله مسلح میشود . طرح قنداق آن از نوع قنداق تفنگهای شكاری است . ماشه آن از نوع مسابقه ای و دارای سیستم قفل ایمنی اتوماتیك است . دارای ریل ۱۱ میلیمتری برای نصب دوربین بوده و نشانه جلوی تفنگ قابل تعویض است . استفاده از ساچمه های سوپرمگنوم به خاطر سنگینتر بودن ، باعث میشود تا ساچمه مسیر صافتری را طی كند و شدت صدمه دیدن هدف نیز افزایش میابد . پیشنهاد میشود از دوربین بوشنل بنر ۱۲x۴۰ – ۴ و پایه دوربین گامو ۱-PC استفاده كنید . همچنین در صورت امكان از ساچمه های مارك RWS نوع SUPER DOME یا SUPER-H-POINT استفاده كنید . قیمت این تفنگ در بازار حدود 400000 تومان است .

مشخصات تفنگ بادی دیانا مدل مگنوم 350

توان : 30 ژول
طول تفنگ : 1230 میلیمتر
طول لوله : 495 میلیمتر
وزن تفنگ : 3.8 كیلوگرم
سرعت شلیك : 380 متر در ثانیه در كالیبر 4.5 و 260 متر در ثانیه در كالیبر

تفنگ بادی دیانا پانتر ( panther )

تفنگ بادی دیانا پانتر ( panther ) مدل 31 ساخت كشور آلمان میباشد و در دو نوع مختلف یكی استاندارد دارای مگسك و دیگری نوع حرفه ای ( professional ) كه مگسك ندارد و یك لوله ضخیم تر كه اصطلاحاً صدا خفه كن ( silencer ) نامیده میشود روی لوله تفنگ نصب شده است. دیانا 31 حرفه ای از نوع لوله شكن ( break barrel ) بوده و از سیستم فنر و پیستون استفاده میكند. قنداق آن از نوع كامپوزیت مشكی است. از نظر بلندی لوله در دو نوع مختلف عرضه میشود. یكی نوع ورزشی لوله كوتاه ( compact ) با طول لوله 15.6 اینچ یا 39.6 سانتیمتر و دومی ازنوع لوله بلند استاندارد با طول لوله 19.5 اینچ یا 49.5 سانتیمتر میباشد. عاملی كه نوع لوله كوتاه را برجسته تر میسازد مزیت بالانس بودن و توزیع وزن تفنگ است. لوله ضخیم تری كه در جلوی تفنگ می بینید شاید صدا خفه كن به نظر بیاید ولی در حقیقت یك وزنه است كه تا 1.27 سانتیمتر از جلوی لوله تفنگ ادامه دارد و با پوشاندن قسمتی از لوله تفنگ نهایتاً مركز بالانس وزن تفنگ در نقطه مناسبی از تفنگ قرار میگیرد.

خرید تفنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین

مشخصات تفنگ پانتر 31 حرفه ای لوله كوتاه

انرژی : 20 ژول یا 14.8 فوت پوند
سرعت : در كالیبر 4.5 میلیمتر 300 متر در ثانیه و در كایبر 5.5 میلیمتر 225 متر در ثانیه
وزن : 3.6 كیلوگرم
طول كلی تفنگ : 1060 میلیمتر
قنداق : كامپوزیت مشكی
درجه دقت : 7 از 10
عملكرد ماشه : خوب

تفنگ بادی گامو ( GAMO )

تفنگهای بادی سری گامو ( GAMO ) ساخت كشور اسپانیا بوده و در بازار ایران در مدلهای مختلف موجود است . در اینجا به معرفی مدل شادو 1000 ( GAMO SHADOW 1000 ) میپردازیم.

وزن 3 كیلوگرم و طول 110 سانتیمتر، آن را در گروه تفنگهای با وزن متوسط قرار میدهد . سرعت خروج ساچمه از دهانه لوله ( MUZZLE ) در كالیبر 4.5 میلیمتر ، 305 متر در ثانیه و در كالیبر 5.5 میلیمتر 220 متر در ثانیه است . قابلیت نصب دوربین را دارد .

مگسك عقب و جلو مجهز به سیستم فیبر نوری رنگی است كه نشانه روی در تاریكی را آسانتر میسازد . ماشه ( TRIGGER ) در دو مرحله چكانده میشود و دارای سیستم ایمنی قفل ماشه است . لوله تفنگ از نوع خم شونده و مكانیزم عملكرد تفنگ از نوع فنری است . قنداق تفنگ دارای ضربه گیر در انتها و قابل استفاده در افراد راست دست و چپ دست است . ساچمه در لحظه خروج از دهانه لوله در كالیبر 4.5 میلیمتر دارای انرژی 12.9 فوت پوند ( ۱۷.۴ ژول ) میباشد. از نظر دقت برخورد تیر به هدف میتوان به آن نمره 5 از 10 داد . سبكی،ارزانی،قدرت نسبتاً بالا و طراحی متناسب با فرم بدن ( ERGONOMIC ) از مزایای آن و بد بودن سیستم ماشه و دقت نسبتاً پایین از معایب این تفنگ به حساب می آیند .
در مجموع امتیاز 4.2 از 5 میتواند نمره خوبی برای تفنگ بادی گامو شادو 1000 باشد .

تفنگ بادی ارزان از کجا بخریم؟

اسلحه بادی در اشکال، ابعاد و با ویژگی‌های متفاوتی ساخته می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای کار به خصوصی طراحی شده است. یکی از مهمترین تفاوت‌های اصلی این اسلحه بادی در ساختار شیلک می‌باشد که آن‌ها را به 3 دسته کلی تقسیم بندی می‌کند.

دسته اول اسلحه‌هایی با ساختار شلیک پی سی پی که جز قدرتمندترین اسلحه‌های بادی به شمار می‌رود.

دسته دوم تفنگ‌های بادی فنرپیستون است که جز راحت‌ترین اسحله‌های بادی هستند و برای استفاده از آن‌ها نیاز به دانش بالایی نخواهید داشت. پس اگر فرد مبتدی و به فکر خرید تفنگ بادی هستید، اسلحه بادی فنرپیستون یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند باشد.

گزینه سوم تفنگ های بادی نیتروپیستون می‌باشد که کاملا شبیه تفنگ‌های بادی فنرپیستون عمل می‌کند و تنها به جای فنر، یک سیلندر، قدرت اصلی این محصول است. این دسته، از جدیدترین تولیدات، در حوزه فروش تفنگ بادی شناخته شده است و طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

قیمت تفنگ بادی

عوامل مختلفی نظیر مکانیزم شلیک، مکانیزم مسلح شدن، کالیبر، توان، جنس بدنه، شرکت سازنده و... در تعیین قیمت تفنگ بادی موثرند. شرکت های سازنده این محصولات، آن ها را با قیمت های گوناگونی به بازار عرضه کرده اند و به طور کلی قیمت این محصولات بین 200 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است.

با توجه به تنوع قیمت وسیع تفنگ های بادی، یکی از مهم ترين نکاتی که در خريد این تفنگ ها لازم است به آن توجه داشته باشید، تعيين ميزان بودجه است که به شما کمک مي کند تا از ميان محصولات متنوع موجود در بازار، سريع تر محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

برچسب ها: قیمت تفنگ بادی گامو قیمت تفنگ بادی ارزان و قوی فروش تفنگ بادی دست دوم قیمت تفنگ بادی چینی قیمت تفنگ بادی ساخت ترکیه قیمت تفنگ بادی دیانا راهنمای خرید تفنگ بادی قویترین تفنگ بادی فنر پیستون قیمت تفنگ بادی Buy the best and most powerful air rifle خرید تقنگ بادی بهترین و قدرتمند ترین Air gun



دیدگاه
دیدگاه شما :