کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

آموزش شکار با تفنگ بادی

8/بهمن/1399 مقالات بدون دیدگاه

آموزش شکار با تفنگ بادی :  شکار با تفنگ بادی از تفریحات مورد علاقه جوانان است که انواع تفنگ بادی برای این کار وجود دارد. با خرید تفنگ بادی، اولین چیزی که نیاز دارید، آموزش شکار با تفنگ بادی است. عدم اطلاع از نحوه کار با تفنگ بادی ممکن است به سلامت شما و اسلحه تان آسیب وارد کند. لازم است بدانید که باید به طور اصولی از تفنگ استفاده کنید. این به این معناست که حالت دست گیری و پوزیشن شکار را رعایت کنید. همیشه از یک سطح نرم و مناسب برای تیراندازی کمک بگیرید. برای بالا رفتن تمرکز و انتقال لرزش دست به زمین، حالت خوابیده یا نشسته مناسب است. با این حال اصولی ترین فرم شکار با تفنگ بادی ، حالت درازکش یا خوابیده روی زمین است.

آموزش تیراندازی با تفنگ بادی

توصیه می کنیم از تکیه گاه های سخت و سفت استفاده نکنید، زیرا در هنگام شلیک و پس زدن تفنگ، قنداق تفنگ تان آسیب می بیند. سعی کنید همیشه از یک تکیه گاه استفاده کنید به این علت که واکنش تفنگ شما نسبت به تکیه گاه های مختلف، متفاوت خواهد بود.

هنگام شلیک با تفنگ بادی ، تفنگ را نه خیلی سفت بگیرید و نه خیلی شل. باید طوری تفنگ را در دست بکیرید که قنداق تفنگ در بین دستان تان آزاد باشد. همین طور هیچگاه با دست خود قبضه اسلحه را فشار ندهید. در کل این موضوع را به یاد داشته باشید که این ها موارد کلی می باشد و با توجه به تجربه و مهارت تیرانداز، وضعیت های مختلفی وجود دارد.

برای شکار با تفنگ بادی ، همیشه از یک پوزیشن خاص استفاده کنید. با استفاده زیاد از تفنگ بادی ، اصولی دست گرفتن تفنگ را یادگرفته و مهارت تان افزایش پیدا خواهد کرد. تیرانداز باید تفنگ را به صورت راست و عمودی بغل بزند تا دقت وی در شکار افزایش یابد. هیچ گاه قنداق تفنگ را حین شکار به بازو یا سینه خود نفشارید. زیرا پس از مدتی حالت شما تغییر می کند.
برای شکار با تفنگ بادی باید قبل از مسلح کردن تفنگ، پیچ های متصل به بدنه اصلی تفنگ را چک کنید که مبادا شل نباشد. شل بودن پیچ ها باعث کاهش دقت در تیراندازی خواهد شد. تپش قلب و لرزش های دست خود را کنترل کنید. تپش قلب یا لرزش دست امری طبیعی است و از دقت شما کم می کند. اما تیرانداز خوب باید بین این استرس و لرزش ها، زمانی که شبکه دوربین و خط نشان روی هدف قرار گرفت، ماشه را بچکاند و به هدف شلیک کند.

با تمرین و مداومت در شلیک مهارت کسب می کنید و همیشه با یک روش درست، بهترین شلیک را خواهید داشت. به یاد داشته باشید که شکار با تفنگ بادی کار ساده ای نیست و به دقت و مهارت احتیاج دارد.

آموزش شکار با تفنگ بادی

برای خرید تفنگ بادی برای  شکار چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اولین نکته خرید از فروشگاه های معتبر و مجاز است.
در قدم بعدی اگر در مورد انواع تفنگ بادی برای شکار اطلاعای نداریدف از یک فرد متخصص و آشنا با تفنگ بادی کمک بگیرید. لازم به ذکر است مجموعه شاه شکار علاوه بر ارائه تفنگ های بادی و لوازم جانبی، به شما در خرید بهترین تفنگ بادی نیز کمک می کند.
برای خرید تفنگ بادی مناسب شکار، به فیزیک بدن خود توجه کنید.
تفنگ بادی شکار را با توجه به نوع هدف خود انتخاب کنید.
دقت اسلحه بادی با بدنه بلند، بالاتر است.
در خرید اسلحه بادی به وزن اسلحه توج کنید. زیرا در هنگام شکار بخشی از وزن اسلحه روی فرد اعمال  می شود.

کدام برند تفنگ بادی برای شکار مناسب هستند؟

برندهای معروفی در دنیا به تولید تفنگ های بادی مشغول هستند که می توان به برندهای برتا، وینچستر، بنلی، فرنچی ، بالت اکشن، هاتسان، والتر، گامو و ... اشاره کرد. این محصولات عمدتا ساخت کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه، روسیه، انگلیس،چین، اسپانیا و ایران هستند.

آموزش شکار با تفنگ بادی

قوانین شکار با تفنگ بادی

برای شکار با تفنگ بادی باید قوانین و مقرراتی را رعایت کنید. برای رفاه حال شما، قوانین شکار با تفنگ بادی را در ادامه آورده ایم.
به طور معمول استفاده از تفنگ بادی برای تفریحات مجاز نیازی به مجوز ندارد. اما برای شکار خرگوش، کبک، گراز و سایر حیوانات وحشی به مجوز از سمت اداره محیط زیست دارید.
حمل تفنگ بادی بدون کیف و جلب توجه با آن در مناطق پرجمعیت ممنوع می باشد.
پروانه شکار در ازای فیش بانکی به ارزش 75000 ریال صادر می شود.
اعتبار هر پروانه دو ماه است و در آن مهر تاریخ دار با ذکر تاریخ شروع و پایان اعتبار ضرب می شود به طوری که متقضی نتواند آن را تغییر دهد.
پروانه عادی شکار پرندگان وحشی فقط در محدوده شکارگاه های آزاد هر استان برابر تقسیمات کشوری اعتبار دارد.
اداره کل محافظت محیط زیست طبق مقررات می تواند برای صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی غیرحمایت شده مثل کبک، قمری، کبوتر کوهی، تیهو، گنجشک و پرندگان آبزی قابل شکار غیرحمایت شده اقدام کند.
پروانه عادی این امکان را به شکارچی می دهد که فقط دو روز آخرهفته (پنجشنبه و جمعه) به شکار برود. همچنین در هر نوبت مجاز به شکار حداکثر چهار قطعه پرنده غیر حمایت شده هستند.
پایان فصل شکار پرندگان خشکزی در مناطق سردسیر 29 اسفند، مناطق گرمسیر 15 بهمن و مناطق معتدل 15 اسفند ماه می باشد. برای شکار پرندگان آبزی نیز فقط تا 15 اسفند ماه امکان شکار وجود دارد.

یک سوالی که بارها پرسیده می شود؛ شکار با تفنگ باید دیانا است که در ادامه مختصر درباره آن می خوانید.

شکار با تفنگ بادی دیانا

تفنگ بادی دیانا از سیستم فنر پیستون برخوردار است و با کمک اهرم از بغل مسلح می شود. تفنگ های جدید این برند سری 52 و 48 هستند که دارای مکانیزم شناور روی ریل هستند و از شدت لگد زدن تفنگ کم می کنند و ضربه خیلی کمی را حس می کنید. زیرا قبل از اینکه لرزشی که در اثر به جلو رانده شدن فنر به ساچمه وارد شود، ساچمه از تفنگ خارج می شود. این امر  و باعث بالا رفتن دقت در تیراندازی نیز می شود.

شکار با تفنگ بادی دیانا سری 48 و 52 با توج به تغییر قنداق تفنگ آسان تر شده است. تفنگ بادی دیانا سری54 نیز در نوع خود بی نظیر است و مناسب کسانی است که در تیراندازی با تفنگ بادی می خواهند همیشه اول باشند. برای استفاده از تفنگ دیانا 54 به دوربین محکم و گلوله های مناسب احتیاج دارید.

آموزش شکار با تفنگ بادی

شکار گنجشک با تفنگ بادی

برای شکار پرندگانی مانند  کبک، کبوتر، قمری، تیهو و سایر موارد، باید به قدرت و اندازه کالیبر تفنگ خود توجه کنید. درست است که انواع تفنگ بادی مدرن برای شکار از قدرت کافی برخوردار هستند، اما همیشه باید برخی از مشخصات را برای شکار هر نوع طعمه در نظر بگیریم. اندازه کالیبرهای کوچکتر (4.5 میلی متر، 5.5 میلی متر، 6.35 میلی متر) گزینه بسیار خوبی برای شکار جوندگان کوچک نظیر خرگوش، پرندگان و حیوانات موذی است، اما ممکن است برای حیوانات بزرگتر مناسب نباشد.

نکته دیگر که در بحث شکار  پرندگان بسیار مورد توجه است، قدرت تفنگ بادی است. اگر سلاح قادر به شلیک آن به روش درست نباشد، استفاده از گلوله با کالیبر بالا معنایی نخواهد داشت. در مورد این نکته، دو نظر متفاوت وجود دارد. کسانی که فکر می کنند ضروری نیست که قدرت زیادی برای شکار داشته باشند و کسانی که استفاده از حداکثر توان موجود را برای آن ترجیح می دهند. درست است که شکار پرندگان با اسلحه کم قدرت امکان پذیر است، اما محدودیت آن بیشتر است.

برچسب ها: کلیپ شکار با تفنگ بادی شکار با تفنگ بادی گامو شادو 1000 شکار کبوتر با تفنگ بادی شکار کبوتر کوهی با تفنگ بادی آموزش تیراندازی با تفنگ بادی شکار با تفنگ بادی بدون دوربین آموزش شکار با تفنگ بادی Hunting training with an air rifle



دیدگاه
دیدگاه شما :