کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

آیا تفنگ بادی 5.5 مجوز می خواهد؟

25/بهمن/1399 مقالات بدون دیدگاه

تفنگ های بادی برای شکار، تمرینات و ورزشی و تفریحات مورد استفاده قرار می گیرد. برای بسیاری از افراد سوال است که آیا برای تفنگ بادی 5.5 مجوز نیاز است؟ یا برای شکار با تفنگ بادی به مجوز شکار احتیاج داریم؟ برای خرید تفنگ بادی به چه مدرکی نیاز خواهیم داشت؟ لذا در این مطلب علاوه بر پرداختن به سوال" آیا تفنگ بادی 5.5 مجوز می خواهد؟"، به سوالات پرتکرار در همین مورد خواهیم پرداخت.

آیا تفنگ بادی 5.5 مجوز می خواهد؟

در ابتدا باید بگوییم که طبق اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نگهداری، حمل و استفاده از تفنگ های بادی فنری با کالیبر 5.5 و 4.5 میلی متر به مجوز نیاز ندارد و بدون هیچ مجوز قانونی می توانید از آن ها استفاده کنید. هم چنین بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران برای خرید تفنگ های بادی با کالیبر 4.5 و 5.5 به دریافت مجوزی نیازی ندارید. اما برای استفاده ار سلاح های شکاری باید از مراکز مربوطه برای گرفتن مجوز اقدام کنید.

آیا تفنگ پی سی پی مجوز میخواهد؟

با اعلام وزارت دفاع، نگهداری و حمل تفنگ های پی سی پی ورزشی که قدرتی کمتر از 40 ژول دارند و کالیبرهای 4.5 و 5.5 را شامل می شوند، بلامانع است اما مجاز به استفاده از آن در باشگاه های تیراندازی هستید.

آیا تفنگ بادی 5.5 مجوز می خواهد؟

ایا حمل تفنگ بادی جرم است؟

طبق قوانین و مقررات عمومی کشور ما ایران، حمل تفنگ بادی جرم نیست و نیازی به اخذ مجوز ندارد و این بدین معناست که هر تعداد تفنگ بادی فنری یا پی سی پی را با کالیبرهای 5.5 می تواندی همراه خود حمل کنید اما برای حمل سلاح های شکاری با محدودیت روبرو هستید و باید برای دریافت مجوز از ارگان های ذی صلاح اقدام کنید.

برای گرفتن مجوز تفنگ بادی در ایران باید مسیر پیچیده ای را طی کنید. برای این کار با  مراجعه به مراکز انتظامی و طی نمودن مراحل انگشت نگاری، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و سلامت فیزیکی و روانی می توانید به مقصود خود برسید. البته در این باره در ادامه مفصل توضیح خواهیم داد.

تفنگ بادی تا چند ژول مجاز است؟

طبق نظر وزارت دفاع و پشتیبانی های نیروی مسلح، استفاده از تفنگ های pcp با قدرت 40 ژول در ایران مجاز است و برای استفاده از آن های هیچ محدودیت و مجازاتی وجو ندارد.

آیا تفنگ بادی آدم میکشد؟

تفنگ بادی برای شکار، تفریح و مسابقات است و برای شلیک به انسان ساخته نشده است. تفنگ های بادی در قدرت و کالیبرهای مختلف موجود هستند و نمی توان نام برد که کدام یک خطر جانی دارد و کدام مدل ندارد. اما در صورتی که احتیاط نکنید و به فردی شلیک کنید، با توجه به حساسیت محل اصابت، امکان مرگ فرد وجود دارد. حتی ممکن است با شلیک به انسان، او را به قتل نرسانید اما باعث از کار افتادگی یا نقص عضو شوید که به هیچ وجه قابل جبران نیست. لذا همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنید و با داشتن مجوز های لازم برای حمل و شکار با تفنگ بادی اقدام نمایید.

آیا تفنگ بادی 5.5 مجوز می خواهد؟

گرفتن مجوز تفنگ بادی

در ابتدای امر برای گرفتن مجوز تفنگ بادی به شما مجوز حمل سلاح از مغازه به منزل داده می شود و در این مدت عملکرد شما بررسی خواهد شد که به غیر از شرکت در ملاس های آموزشی و یا تعمیرات های لازم، کار دیگری با تفنگ خود نکنید.

توجه داشته باشید که پس از گرفتن مجوز تفنگ بادی نیز بارها به شما درباره مسئولیت های مالکیت آن تذکر داده می شود و نوع عملکرد شما هنوز هم مهم است. درواقع مسئولیت هر نوع شلیکی با اسلحه ای که به نام شماست، به عهده خودتان است و اهمیتی ندارد که در اثر بی احتیاطی تیر توسط کودک شلیک شود و یا اسلحه را به شخص دیگری سپرده باشید.

برای گرفتن مجوز حمل سلاح شکاری به مدارکی نیاز خواهید داشت که در ادامه آورده شده است.

مجوز حمل سلاح شکاری

ابتدا بدانید که برای شلیک با تفنگ شکاری، فقط مجوز حمل تفنگ بادی کفایت نمی کند و باید برای شکار با آن نیز، مجوز گرفته شود. متولی امر صدور مجوز و پروانه برای شکار با تفنگ بادی در ایران سازمان محیط زیست کشور می باشد. مدارک لازم برای دریافت مجوز حمل سلاح، اصل شناسانامه، کارت ملی و 12 قطعه عکس سه در چهار رنگی با زمینه سفید می باشد. توجه داشته باشید که برای آقایان ارائه مدرکی مبنی بر وضعیت خدمت نیز ضروری است.

شرایط لازم اخذ مجوز شکار

در ایران هر شخص بالغ و ذی صلاح می تواند سه نوع پروانه برای شکار دریافت کند که عبارتند از مجوز برای تفنگ ساچمه زنی، تفنگ گلوله زنی و مجوز برای تفنگ ساچمه زنی با کالیبر کوچکتر از 6 میلی متر در مسابقات است. برای گرفتن مجوز حمل اسلحه و مجوز شکار باید صلاحیت افراد برای دریافت مجوز محرز شود:

  • داشتن حداقل 18 سال به بالا
  • ارائه گواهی پزشکی سلامت جسمانی و عقلانی از سوی پزشک معرفی شده
  • ارائه کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل از سوی مراکز آموزشی معتبر
  • گذراندن دوره های آموزش تیراندازی
  • عدم سوء پیشینه شرارت، سرقت، تهدید، مشکلات روانی و حمل مواد مخدر ضروری است

آیا تفنگ بادی 5.5 مجوز می خواهد؟

مدارک لازم جهت خرید اسلحه شکاری

برای خرید تفنگ بادی چه به صورت حضوری یا خرید از فروشگاه های معتبر فروش تفنگ بادی و ادوات شکار مانند وب سایت شاه شکار، باید مشخصات مالک را ارائه کنید.

برای خرید تفنگ بادی حداقل 18 سال باید سن داشته باشید و هیچ محدودیتی برای خرید تفنگ بادی برای بانوان وجود ندارد و بلامانع است. درواقع هر ایرانی که حداقل 18 سال سن داشته باشد می تواند برای خرید اسلحه شکاری اقدام کند. اما نکته ای که قابل توجه است این مورد می باشد که آقایان باید کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل خود را ارائه دهند. همچنین با ارائه کارت معاف از خدمت نیاز به تایید سازمان پزشکی قانونی نیز دارید.

این نکته را در نظر داشته باشید که با خرید تفنگ بادی فقط در داخل کشور می توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که می خواهید در کشورهای دیگر از آن استفاده کنید، باید قوانین سلاح در کشور مقصد مانند اندازه کالیبر و قدرت خروجی را رعایت کنید.

در نهایت باید بدانید که سختگیری های خرید، حمل و استفاده از تفنگ بادی و اسلحه های شکاری در ایران برای حفظ نظم و قوانین در بین مردم و جلوگیری از هر اتفاق ناگوار است. لذا به عنوان شهروند ایرانی برای استفاده از تفنگ بادی، طبق قوانین عمل کنید تا برای شما و اطرافیانتان مشکلی رقم نخورد.

برچسب ها: #Air rifle 5.5 Air rifle 5.5 تفنگ بادی تا چند ژول مجاز است؟ آیا تفنگ بادی آدم میکشد؟ آیا تفنگ پی سی پی مجوز میخواهد؟ آیا تفنگ بادی 5.5 مجوز می خواهد؟



دیدگاه
دیدگاه شما :