کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

انواع مکانیزم تفنگ بادی

19/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

انواع مکانیزم تفنگ بادی : آیا تا به حال فکر کرده اید که چند نوع تفنگ بادی وجود دارد؟ یا مزیت و معایب هر کدام چیست؟ یا کدام نوع تفنگ بادی برای شما بهتر است؟ در این مقاله ، اطلاعات دقیق در مورد انواع اسلحه های بادی و مزایا و معایب هر یک از انواع آن را خواهید گرفت ، بنابراین می توانید در تلاش برای جستجوی بهترین اسلحه بادی در بازار برای نیازهای خود ، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. در کل دنیا 4 نوع اسلحه بادی وجود دارد. تفنگ بادی فنر پیستون ، نیترو پیستون گاز ، پی سی پی (PCP) و تفنگ گازی CO2 از انواع تفنگ بادی با مکانیزم های مختلف هستند.  هر نوع دارای ویژگی های منحصر به فردی است ، اما همه آنها به دلیل نحوه عملکرد خود برای خرید تفنگ بادی گزینه مناسبی هستند.

انواع مکانیزم تفنگ بادی

تفنگ بادی فنر پیستون

تفنگ های فنرپیستون مجهز به فنر ، یک پیستون و یک فنر پیچ خورده درون محفظه هستند. وقتی اسلحه رامسلح می کنید فنر فشرده می شود. هنگامی که ماشه را می کشید ، فنر را از حالت فشرده خارج می کنید بنابراین باعث می شود پیستون به جلو حرکت کند. حرکت پیستون باعث فشرده شدن هوا می شود و گلوله به دلیل نیروی وارد شده از هوای تحت فشار از لوله خارج می شود. همه اینها در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد.

انواع مکانیزم تفنگ بادی

تفنگ بادی نیترو پیستون

تفنگ فنر پیستون، یک اسلحه بادی است که تقریبا به همان روش تفنگ فنر پیستونی کار می کند ، اما داخل پیستون به جای فنر پیچ خورده دارای یک سیلندر پر از گاز است. هوای سیلندر از قبل فشرده شده است و هنگام کوبیدن اسلحه فشار بیشتری به آن وارد می کنید. هوای تحت فشار تا زمانی که ماشه را رها نکنید تحت تنش نگه داشته می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، گلوله به دلیل نیروی وارده هوای تحت فشار از بشکه خارج می شود. تفنگ های بادی پیستونی گازی دارای مزایای زیادی نسبت به یک تفنگ بادی فنری هستند و یکی از محبوب ترین تفنگ ها بادی هستند.

تفنگ بادی هوا فشرده یا پی سی پی

تفنگ های PCP از هوای تحت فشار بالا در محفظه به عنوان نیروی شلیک برای تخلیه گلوله استفاده می کنند. وقتی هوا به سطح فشار مطلوب رسید ، تفنگ آماده استفاده است. ما تفنگ بادی PCP را به عنوان سطح بعدی برای جمع کننده های تفنگ بادی طبقه بندی می کنیم ، اما آنها مزایای زیادی برای تیراندازان جدی دارند.

تفنگ بادی گازی(co2)

تفنگ های بادی گازی به همان شیوه تفنگ بادی PCP کار می کنند اما از کارتریج های دی اکسید کربن (CO2) به عنوان منبع تغذیه به جای گاز تحت فشار استفاده می کند. هنگامی که ماشه را می کشید ، CO2 فشرده آزاد می شود و باعث حرکت گلوله به داخل لوله می شود. معمولا از این تفنگ برای فواصل نزدیک و در تفریحات خانوادگی استفاده می شود.

انواع مکانیزم تفنگ بادی

مزایا تفنگ های فنر پیستون

استفاده از تفنگ های فنر پیستون ساده است.

نسبت به مدل های دیگر تفنگ بادی، قیمت ارزان تری دارد.

 تفنگ های فنرپیستون دقت بالایی دارند.

بدون نیاز به تجهیزات پمپاژ(co2) به شما کمک می کند تا مهارت های تیراندازی خود را بهبود ببخشید.

قطعات تفنگ فنر پیستون در بازار موجود است.

مزایا تفنگ نیترو پیستون

کاربری آسانی دارد.

نیازی به تجهیزات پمپاژ نیست.

با سرویس اسلحه، عملکرد آن بهتر می شود.

مزایا تفنگ بادی هوا فشرده یا پی سی پی

تفنگ های پی سی پی لگد نمی زند و شوک کمتری وارد می کند، به این جهت به لوازم خود مانند دوربین آسیب کمتری وارد می کند.

قدرت، سرعت و دقت بالاتری نسبت به مدل های نیتروپیستون و فنر پیستون دارد. از این رو برای شکار و تیراندازی مناسب است.

طول عمر بالای تفنگ های پی سی پی به دلیل اصطحکاک کمتر ان است.

انواع مکانیزم تفنگ بادی

مزایا تنفگ های بادی گازی(co2)

تفنگ های بادی گازی وزن کمتری در مقایسه با انواع دیگر تفنگ های بادی دارند.

استفاده از تفنگ بادی گازی آسان است و خطر کمتری دارد و برای آموزش تیراندازی مناسب است.

معایب تفنگ بادی هوا فشرده یا پی سی پی

از دو مدل فنر پیستون و نیترو پیستون گران تر است.

لوازم شارژ تفنگ پی سی پی در همه جا قابل حمل نیست و از این رو کاربر در محدودیت است.

معایب تفنگ بادی نیترو پیستون

تفنگ های نیترو پیستون در هوای سرد دچار افت قدرت می شوند.

پس زدن بیشتر در مقایسه با انواع دیگر تفنگ های بادی.

برای کار با این سلاح نیاز به تمرین مناسب دارید.

اگر مدتی برای شلیک از آن استفاده  نکنید، قطعا به یک سرویس اساسی احتیاج دارد.

انواع مکانیزم تفنگ بادی

 معایب تفنگ بادی فنر پیستون

در مقایسه با تفنگ های بادی دیگر ضربه ناشی از لگد زدن بالاست.

مدت زمان زیادی نمی تواتن آن را مسلح نگه داشت.

فرآیند مسلح کردن تفنگ فنر پیستون طولانی است.

معایب تنفگ بادی گازی(co2)      

تفنگ بادی گازی معمولا از قدرت کمتری نسبت به تفنگ های بادی دیگر برخوردار است.

تفنگ بادی و کپسول هایش گران هستند.

به علت قیمت بالای این تفنگ تجهیزاتش کمیاب است.

برای خرید تفنگ بادی به چه نکاتی دقت کنیم؟

در اولین قدم نوع کاربری خود را مشخص کنید. برای تفریح، آموزش تیراندازی، شکار گراز یا خرگوش، مسابقات و ... به آن احتیاج دارید. وزن تفنگ های بادی در کیفیت شلیک دخیل است، پس در کنار توجه به نوع کاربری، وزن تفنگ را نیز در نظر بگیرید.  اندازه کالیبر، قدرت شلیک گلوگه، سرعت تیراندازی از معیارهایی است که در انتخاب تفنگ بادی بسیار موثر هستند. اگر به دنبال سلاحی با کاربری آسان هستید، تفنگ های فنری گزینه خوبی هستند. طیف گسترده ای از تفنگ های بادی با کیفیت و قیمت متفاوت در بازار وجود دارد و طول عمر یک تفنگ بادی به استفاده صحیح از آن و تعمیرات دوره ای بستگی دارد. در کنار همه این ها خرید سلاح از فروشگاه هایی که خدمات تعمیرات تفنگ بادی را نیز ارائه می دهند یک امتیاز مثبت برای شماست. پس با دقت به نوع کاربری خود، با مشورت با کارشناسان شاه شکار بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع مکانیزم تفنگ بادی

تعمیرات تفنگ بادی مهم ترین معیار خرید تفنگ بادی

در خرید تفنگ بادی، سرعت، دقت، اندازه کالیبر و ... از پارامترهایی است که خیلی مورد توجه است. اما بدانید که در استفاده طولانی مدت یا استفاده نادرست از تفنگ بادی بعد از مدتی با عملکرد بد آن مواجه می شویم که سلاح نیاز به چک کردن دارد. پس توجه به مرجعی برای تعمیرات تفنگ از اولویتی هم ردیف پارامترهایی است که در بالا گفتیم. فروشگاه ایکس با سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش تفنگ بادی، عمل تعمیرات را نیز انجام می دهد. بنابراین با خرید تفنگ بادی از این مجموعه، علاوه بر انتخاب بهترین ها، از خدمات تعمیرات نیز بهره مند می شوید.

انتخاب بهترین تفنگ بادی بسیار آسان می شود، وقتی بدانید کدام نوع اسلحه بادی مورد نیاز شماست. هر نوع مزیت و معایبی دارد، بنابراین در پایان مطلب، نتیجه می گیریم همه چیز به انتخاب و ترجیح شما بستگی دارد. این امر همچنین به بودجه و نوع تیراندازی شما که برنامه ریزی می کنید بستگی دارد. این که شما به دنبال نقطه زنی هستید یا به دنبال یک تفنگ بادی برای کنترل آفات . برای هر نوع تیراندازی که به یک تفنگ بادی نیاز دارید ، شاه شکار شما را راهنمایی خواهیم کرد.

برچسب ها: مکانیزم تفنگ بادی معایب تفنگ بادی هوا فشرده یا پی سی پی معایب تفنگ بادی نیترو پیستون معایب تنفگ بادی گازی معایب تفنگ بادی فنر پیستون مرکز تعمیرات تفنگ بادی تعمیرات تفنگ بادی تفنگ بادی گازی قیمت تفنگ بادی خرید تفنگ بادی تفنگ بادی انواع مکانیزم تفنگ بادی بهترین مکانیزم تفنگ بادی



دیدگاه
دیدگاه شما :