کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

بهترین تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی

23/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

بهترین تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی : تیراندازی با تفنگ بادی یکی از محبوب ترین ورزش های تیراندازی است.  از تفنگ های بادی هم برای شلیک به اهداف در مسابقات تیراندازی و هم برای تفریح استفاده می شود. کنترل آفات یا شکار از استفاده های دیگر تفنگ بادی است.  بی صدا و کم هزینه بودن مهمات تفنگ بادی از دلایل استقبال از آن است. تیراندازی با تفنگ بادی با رعایت اصوا اساسی مرسوم است. انگلستان تقریباً در همه رشته های مسابقات تیراندازی چندین قهرمان جهان دارد. تیراندازی با تفنگ بادی از ورزش هایی است که طرفداران زیادی در همه سنین دارد. برای خرید یک تفنگ بادی خوب برای شروع کار به پول زیادی احتیاج ندارید. با این وجود ، کالیبرهای مختلف و سبک های متنوعی وجود دارد. بنابراین اگر برای اولین بار است که اقدام به خرید تفنگ بادی می کنید، با بهترین تفنگ بادی مسابقه تیراندازی در ادامه آشنا شوید.

انواع تفنگ بادی را بشناسید!

انواع تفنگ بادی بر اساس مکانیسم شلیک به دسته های زیر تقسیم می شود.

تفنگ بادی فنر پیستون

در یک تفنگ بادی فنری (دونده) ، یک پیستون و یک فنر پیچ خورده درون محفظه وجود دارد. وقتی اسلحه را کوک می کنید فنر فشرده می شود. هنگامی که ماشه را می کشید ، فنر را از حالت فشرده خارج می کنید بنابراین باعث می شود پیستون به جلو حرکت کند. حرکت پیستون باعث فشرده شدن هوا می شود و گلوله به دلیل نیروی وارد شده از هوای تحت فشار از پوزه خارج می شود. بیشتر تیراندازان تمرین های خود را با یک تفنگ بادی فنری شروع می کنند. از این تفنگ بادی برای شکار یا شلیک هدف می توان استفاده کرد. لگد زدن یا ضربه پس از شلیک در تفنگ فنر پیستون بیشتر از دیگر تفنگ های بادی است. اگر مدتی از تفنگ بادی فنر پیستون استفاده نکنید، عملکرد آن ضعیف خواهد شد. اما با اصلاح عملکرد و تعمیرات اساسی رو به راه می شود.

بهترین تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی

تفنگ های بادی نیترو پیستون

تفنگ بادی پیستون گازی به همان روش تفنگ فنر پیستون کار می کند ، اما یک تفنگ نیترو پیستون به جای فنر پیچ خورده دارای یک سیلندر پر از گاز است. هوای سیلندر از قبل فشرده شده است و هنگام کوبیدن اسلحه فشار بیشتری به آن وارد می کنید. هوای تحت فشار تا زمانی که ماشه را رها نکنید تحت تنش نگه داشته می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، گلوله به دلیل نیروی پیشران هوای تحت فشار از بشکه خارج می شود. تفنگ های بادی پیستونی گازی دارای مزایای زیادی نسبت به یک تفنگ بادی فنری هستند. تفنگ های نیترو پیستون به شما کمک می کند تا مهارت های تیراندازی خود را بالا ببرید. اگر عملکرد اسلحه ضعیف شود برای  عملکرد بهتر اسلحه را سرویس  کنید.

تفنگ بادی پنوماتیک یا  PCP

تفنگ های بادی PCP از هوای تحت فشار بالا در محفظه به عنوان نیروی پیشران برای تخلیه گلوله استفاده می کنند. هوای تحت فشار با استفاده از مخازن اسکوبا یا پمپ های دستی تا 3000-4000 psi فشرده می شود. وقتی هوا به سطح فشار مطلوب رسید ، تفنگ آماده استفاده است. تفنگ بادی PCP مزایای زیادی برای تیراندازان جدی دارند. قدرت بالا، دقت بالا با گلوله های کالیبر بزرگ و امکان شلیک گلوله پشت هم که به شما امکان می دهد در صورت از دست دادن شوت اول ، دور دوم را به سرعت شلیک کنید.

تفنگ بادی گازی

تفنگ های CO2 از برخی جنبه ها می تواند یک قدم جلوتر از تفنگ فنر پیستون باشد. تفنگ بادی Co2 توسط یک کارتریج کوچک 12 گرم Co2 یا یک کارتریج بسیار بزرگتر Co2 باتری کار می کند. تفنگ بادی گازی برای شلیک هدف، تفریحات خانوادگی و کنترل آفات از نزدیک مناسب هستند. تنها یک عیب برای شلیک یک تفنگ بادی Co2 این است که شما با کمی کار کردن در حدود 9.5 تا 10.5 فوت پوند ، انرژی از دست می دهید. جالب است بدانید که مکانیزم عمل تفنگ بادی مانند سلاح های جنگی است. بزرگترین عیب آن این است که امکان پر کردن کپسول گاز CO2 نیست.

بهترین تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی

بهترین تفنگ بادی مسابقه تیراندازی کدام است؟

برای شرکت در مسابقات تیراندازی یا تمرین تیراندازی با تفنگ های بادی باید پارامترهایی را برای تفنگ بادی خود در نظر بگیرید مانند اندازه کالیبر، سرعت شلیک، وزن تفنگ و...

اگر به دنبال دقت هستید BB کمترین کارآیی را دارد اما معمولاً ارزان است. تفنگ های بادی با کالیبر4.5 یا .177 محبوب ترین و از  استاندارد بین المللی برای تیراندازی با هدف رقابتی است. کیفیت و قیمت تفنگ های بادی با کالیبر4.5  بسیار متفاوت است. کالیبر.22 یا 5.5 یک گلوله بزرگتر است ، اما این توده بزرگتر سرب باعث می شود که این امر برای شکار های کوچک بسیار کشنده باشد. اما سرعت شلیک اغلب کم است و دامنه موثر را محدود می کند. تفنگ های بادی کالیبر 5.5  در دهه 1960 محبوب بودند ، اما تعداد کمی از آنها امروز در دسترس هستند.

عامل موثر دیگر در انتخاب تفنگ بادی برای مسابقات، سرعت شلیک گلوله است.  این سرعت است که تفنگ بادی را قادر به شلیک یک گلوله می کند. سرعت شلیک بسته به سبک گلوله مورد استفاده می تواند متفاوت باشد ، اما برای مقایسه ارزشمند است. تفنگ های بادی کوتاه با سرعت 350fps شروع می شوند. مدل های پیشرفته می توانند بیش از 1200 فریم بر ثانیه سرعت داشته باشند. سرعت بالاتر به معنی پرتابه سریعتر است. گلوله هرچه دورتر بیفتد ، معمولاً دقت بیشتری را به همراه دارد.

بهترین وزن تفنگ بادی تیراندازی یک اسلحه با وزن ۵ کیلوگرم می باشد. با رعایت اصول  حالت گیری و نگه داشتن اسلحه می توانید وزن آن را تحمل کنید.

بهترین تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی

4 نکته که هنگام شلیک با تفنگ بادی تیراندازی باید رعایت کنید

برای تیر اندازی با تفنگ بادی، در ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید و با تکیه بر مهارت و تسلط خود، بهترین مسابقه را رقم بزنید. با رعایت موارد زیر تیراندازی بهتری را تجربه کنید.

چک کردن اسلحه قبل از تیراندازی

قبلا از مسابقات تیراندازی حتما اسلحه خود را چک کنید و اگر نیاز به تعمیر دارد، به تعمیرگاه های معتبر بسپارید تا برای شلیک مشکلی پیش نیاید.

 کنترل وزن تفنگ با حالت گیری صحیح دست

وزن تفنگ مسابقه تیراندازی بهه طور معمول 5 کیلوگرم است، پس باید با نگه داشتن تفنگ به طور اصولی وزن ان را مدیریت کنید.

نشانه گیری درست
نحوه کشیدن ماشه

خرید تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی

برای خرید تفنگ بادی تیراندازی عجله نکنید. به نکاتی که در بالا گفتیم توجه کنید. سعی کنید از مراکزی خرید کنید که مشاوره رایگان در اختیار شما قرار دهند. فروشگاه شاه شکار با تجربه مفید در این حوزه، علاوه بر راهنمایی برای خرید بهترین تفنگ بادی تیراندازی به شما عزیزان، در قسمت تعمیر تفنگ بادی نیز فعالیت می کند. شما می توانید به راحتی با برقراری ارتباط با پشتیبانی ما، خدمات تعمیر تفنگ بادی خود را به ما بسپارید.

کسانی که به شرکت در مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی علاقه دارند باید با ابزارهای لازم برای این ورزش آشنا شوند. تفنگ های بادی مسابقه ای پارامترهای مختلفی دارد که در بالا به ان ها اشاره کردیم. وزن تفنگ بادی فقط با حالت گیری بدن کنترل می شود پس تکنیک های تیراندازی با تفنگ بادی را به خوبی آموزش ببینید.

برچسب ها: تفنگ بادی فنری تفنگ بادی PCP تفنگ PCP PCP تفنگ بادی پنوماتیک تفنگ بادی گازی بهترین تفنگ بادی مسابقه ای بهترین تفنگ بادی مسابقه خرید تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی بهترین تفنگ بادی برای مسابقات تیراندازی تفنگ بادی فنر پیستون تفنگ های بادی نیترو پیستون تعمیر تفنگ بادی



دیدگاه
دیدگاه شما :