کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

جنس گلوله های تفنگ بادی

26/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

جنس گلوله های تفنگ بادی تفنگ های بادی در انواع مختلفی تولید می شوند که در مقاله راهنمای خرید تفنگ بادی به آن ها پرداختیم.  برای استفاده و شلیک با تفنگ های بادی به گلوله احتیاج داریم. اما باید بدانیم جنس گلوله های تفنگ بادی از چیست و چرا گلوله ها را از این ماده می سازند؟ برای خرید گلوله به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مطلب به جواب سوالاتتان خواهید رسید.

جنس گلوله های تفنگ بادی از چیست؟

به طور معمول ، گلوله های تفنگ بادی از سرب (Pb) یا آلیاژ سرب ساخته می شوند. در چند وقت اخیر ، تولیدکنندگان گلوله های اسلحه ها را از فلزات جایگزین مانند آلیاژهای بیسموت و قلع یا آهن ، روی و قلع ساخته اند. برخی از گلوله های مدرن حتی از پلاستیک ساخته شده اند.

هر مهماتی که از یک لوله تفنگ شلیک می شود باید شیارهای داخل لوله تفنگ را درگیر کند تا گلوله را بچرخاند و ثبات ژیروسکوپی گلوله فراهم شود که گلوله از لوله تفنگ خارج شود. اگر گلوله از ماده ای سخت تر از ماده لوله تفنگ ساخته شده باشد ، خیلی سریع دچار فرسایش می شود. همچنین ممکن است قادر به درگیری تفنگ نباشد در نتیجه یک شلیک بسیار نادرست اتفاق می افتد و یک لوله تفنگ که پرهزینه ترین قسمت یک تفنگ بادی است در کوتاه مدت خراب می شود.

سرب یک فلز نرم و متراکم است و در نتیجه کمتر خورنده است و به لوله آسیب نمی رساند. بسیاری از سلاح های گرم هنوز از گلوله های سربی بدون ژاکت فلزی استفاده می کنند ، اما اکنون این موارد بسیار غیرمعمول است. اما اگر اکنون در فکر خرید تفنگ بادی هستید و نیاز دارید درباره گلوله آن بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

جنس گلوله های تفنگ بادی

چرا گلوله های اسلحه از سرب ساخته شده اند؟

همانطور که گفتیم سرب یک فلز نرم ، سنگین و ارزان است. سرب نرم تر از فولاد لوله اسلحه است. این نکته خیلی مهم است.  زیرا  اصطکاک باعث سایش داخل لوله نمی شود. جنس گلوله ساخته شده از سرب نرم تر از  فلز لوله اسلحه است. بنابراین در زمان شلیک اثر ساییدگی کمتر است اما همان مقدار کم نیز باید از داخل لوله پاک شود. در نتیجه ، تمیز کردن  باقیمانده سرب از سوراخ تفنگ بادی بخشی معمول از نگهداری اسلحه است.  نرمی سرب هنگامی که گلوله با هدف برخورد می کند نیز اثر خوبی دارد.  مخصوصاً برای شکار یا کنترل حیوانات موذی کارایی مهمی دارد. هنگامی که گلوله با هدف  برخورد می کند ، خرد می شود و نمی تواند شکل خود را حفظ کند. سر مچاله شده گلوله، زخم بزرگتری ایجاد می کند و یک شکار را سریعا از پای در می آورد. متداول ترین ماده ای که در کنار  آلیاژ سرب در گلوله های ساچمه استفاده می شود ، آنتیموان است. آنتیموان فلزی است که  سختی سرب را اضافه می کند.

راهنمای خرید بهترین گلوله تفنگ بادی را بخوانید!

داشتن بهترین گلوله های تفنگ بادی برای اسلحه، می تواند تجربه یک شلیک عالی را برای شما رقم بزند. پس چگونه می توانید برای بهترین گلوله تفنگ بادی تصمیم بگیرید؟ موارد زیر را بخوانید. با این اطلاعات خرید گلوله تفنگ بادی راحت می شود.

بهترین گلوله های تفنگ بادی برای اهداف مختلف  طراحی شده اند. گلوله های خیره کننده ای در بازار وجود دارد که همه آنها برای رشته های مختلف است. آنها از نوک تیز ، نقاط توخالی ، سر گرد و آنهایی که دارای یک بلبرینگ در بینی هستند ، متغیر هستند. اما موردی که به احتمال زیاد می بینید گلوله ای است که برای استفاده عمومی طراحی شده است و دارای یک سر گرد است.

استفاده از گلوله های سر گرد در تفنگ های بادی بیشتر از سایر اشکال گوگله است. این بدان معناست که انرژی کمتری از دست می دهد. گلوله های سرگرد توسط بادهای جانبی منفجر می شود و سریعتر از هر نوع گلوله دیگر به سمت هدف پرواز می کند.  اگر اصطلاح فنی می خواهید ، گفته می شود که ضریب بالستیک بیشتری (BC) داشته باشد.
گلوله های پرچین(Pointed pellets) برای شکار طراحی شده اند اما باید به آرامی با آنها برخورد شود زیرا در مواقع حمل و نقل ممکن است نقاط حساس آنها آسیب ببیند که باعث  از بین رفتن عملکرد صحیح گلوله می شود.
گلوله های توخالی به گونه ای طراحی شده اند که مانند گلوله های dum-dum عمل می کنند و در اثر ضربه پخش می شوند تا خسارت بیشتری به هدف  وارد کنند. مانند گلوله های تخت، بهتر است در فواصل  نزدیک از آن استفاده شود ، مانند شکار حیوانات موذی مانند موش.

برای خرید گلوله تفنگ بادی بدانید که گلوله ها  از وزن های مختلفی برخوردار هستند. یک قاعده کلی این است که در تفنگ های بادی با انرژی کمتر، باید از گلوله های سبک تر و در نوع پرقدرت از گلوله های سنگین تر استفاده شود. اگر یک گلوله سنگین را در یک اسلحه کم فشار قرار دهید، خواهید دید که مسیری را مانند رنگین کمان قوس می زند.

جنس گلوله های تفنگ بادی

درباره کالیبر های ساچمه تفنگ بادی چه می دانید؟!

گلوله های تفنگ بادی دارای چهار کالیبر اصلی (اندازه) هستند: .177؛ .20؛ .22 و .25. کوچکترین اندازه کالیبر .177 است و بزرگترین آن .25 است. کالیبر .177 یا .25 ؟ کدام مناسب است؟

کالیبر .22 قبلاً بهترین گزینه برای شکار در نظر گرفته می شد زیرا به دلیل داشتن انرژی ، هدف را در دم فلج می کرد. با این حال امروزه کالیبر 0.177 کوچکتر در تفنگ های بادی زیر 12ft / lbs محبوبیت بیشتری دارد. این کالیبر به همان اندازه که کوچکتر و سبک تر است به هدف  انرژی منتقل نمی کند ، اما اگر در جای مناسب قرار گیرد ، شکار را نابود می کند. ضربه زدن به هدف با .177 راحت تر است زیرا مسیری مسطح تر دارد (همانطور که سبک تر است).  باید بدانید که گلوله های با یک اندازه کالیبر می توانند کمی متفاوت باشند. به عنوان مثال گلوله های 22. را می توان در اندازه های 5.50 میلی متر یا 5.52 میلی متر پیدا کرد. اندازه بزرگتر به لوله تفنگ شما آسیب نمی رساند ، فقط برخی از آنها کمی محکم تر از سایزهای دیگر هستند.

با گلوله های بزرگتر مانند .25 مسیر حرکت در یک اسلحه زیر 12ft / lbs نسبتاً "حلقه ای" است و بنابراین بهتر است از این کالیبر برای اسلحه های دارای درجه FAC یا برای شلیک موش صحرایی که در تیراندازی در فاصله  نسبتاً نزدیک مورد هدف واقع می شود، استفاده کنید. اما اگر قصد شرکت در مسابقات را دارید ، .177 برای استفاده بهترین گزینه  است.

پس متوجه شدیم که جنس گلوله های تفنگ بادی از سرب است تا در هنگام شلیک ساییدگی کمتری در لوله تفنگ بر جای بماند. برای تعمیرات و تمیزکاری تفنگ هم باید حتما درون لوله را تمیز کنید تا شلیک بهتری داشته باشید. اگر حس می کنید که تفنگ بادی شما عملکرد خوبی ندارد و  نیاز به تعمیرات اساسی است، ما در شاه شکار ، در خدمت شماهستیم.

جنس گلوله های تفنگ بادی

برچسب ها: خرید ساچمه تفنگ بادی خرید فشنگ تفنگ بادی جنس فشنگ تفنگ بادی ساچمه تفنگ بادی فشنگ تفنگ بادی راهنمای خرید بهترین گلوله تفنگ بادی جنس گلوله های تفنگ بادی



دیدگاه
دیدگاه شما :