کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

خرید تفنگ بادی کالیبر ۵.۵ یا ۴.۵ کدام بهتر است؟

22/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

خرید تفنگ بادی کالیبر ۵.۵ یا ۴.۵ کدام بهتر است؟ برای خرید تفنگ بادی مدل های زیادی با ویژگی های متنوع وجود دارد. برای همه اسلحه ها  سرعت، بستگی زیادی به وزن مهمات و طراحی اسلحه دارد. لوله های کوتاهتر معمولاً سرعت کمتری تولید می کنند درمقابل لوله های بلندتر سرعت بالاتری دارند. البته منبع تغذیه اسلحه نیز بر سرعت آن تأثیر می گذارد. تنها راه مطمئن برای دانستن سرعت مورد انتظار شما خواندن اطلاعات ارائه شده توسط هر سازنده است. سایر موارد اصلی که می توانند سرعت را تحت تأثیر قرار دهند دمای خارج ، کشش باد و حتی باران یا برف است.کالیبر ایده آل  برای مهمات وجود ندارد. نوع کالیبر انتخابی شما به استفاده ای که از  اسلحه دارید بستگی دارد. اگر می خواهید به هدفی در دوردست شلیک کنید یا شکار از راه دور را تمرین کنید ، به گلوله های سبک تر و تفنگ با سرعت بالاتر احتیاج خواهید داشت. اگر می خواهید شکار کنید ، به کالیبر بالاتر با مواد سنگین تر ، مانند فولاد ، نیاز خواهید داشت. محبوب ترین کالیبرهای مهمات اسلحه بادی کالیبر4.5 میلی متر (177/0 ) و 5.5 میلی متر(0.22) است. برای انتخاب بین کالیبر4.5 و 5.5 ، باید مشخص شود که هدف شما از خرید تفنگ بادی چیست

تفنگ بادی مناسب مسابقات تیراندازی

تمام مسابقات تیراندازی نیاز به استفاده از مهمات 4.5 میلی متری دارد. قدرت تفنگ بادی به سیستم داخلی تفنگ، فاصله شلیک ،  نوع مهمات و کالیبر استفاده شده بستگی دارد.اسلحه های پیستونی فنری با استفاده از گلوله های 4.5 میلی متری می توانند تا 1250 فوت بر ثانیه (فوت در ثانیه) شلیک کنند. هرچه سرعت بیشتر باشد ، ضربه ناپایدار و نادرست است. با انتخاب اسلحه با سرعت کمی پایین تر - یا انتخاب گلوله کالیبر پایین - می توانید به دقت بیشتری دست پیدا کنید.اسلحه های PCP و CO2 معمولاً در حدود 700 تا 750 فوت بر ثانیه شلیک می کنند.

خواندن بررسی تفنگ بادی می تواند به شما کمک کند و انتخاب های شما را مرتب کرده و زمینه را محدود کند تا شما را به یافتن اسلحه مناسب نزدیک کند.

خرید تفنگ بادی کالیبر ۵.۵ یا ۴.۵ کدام بهتر است؟

راهنمای خرید تفنگ بادی کالیبر 4.5 یا کالیبر 5.5 ؟

مبتدیان برای خرید اولین تفنگ بادی خود باید تصمیم بگیرند که می خواهند با آن چه کاری بکنند، کنترل آفات ، تیراندازی با هدف یا برای تفریج و سرگرمی.

2 کالیبر اصلی تفنگ بادی برای فروش وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. کالیبر 4.5 میلی متر( 177 /0)و کالیبر 5.5 میلی متر(22/0).  سایر کالیبرهای تفنگ بادی از محبوبیت کمتری برخوردار هستند مانند .20 و .25. گلوله کالیبر  4.5 یک گلوله خارق العاده برای شلیک به هدف است.

این به دلیل یک پلت سریع با مسیری بسیار مسطح در مسافت های کوتاه و طولانی است. گلوله کالیبر 5.5 همیشه کالیبر بسیار مطلوب برای شکار جثه های کوچک بوده است. گلوله تفنگ بادی 5.5سنگین تر از گلوله تفنگ بادی 4.5 است ، بنابراین تأثیر بسیار سخت تری به حیوان وارد می کند.

تفنگ بادی کالیبر 4.5

کالیبر .177 احتمالاً اندکی پس از آغاز قرن 20 ایجاد شده است. به نظر می رسد که ابتدا در انگلیس ظاهر شده است ، که هم در آن زمان و هم در حال حاضر کانون توسعه تفنگ های هوایی  بوده است. مزیت 0.177 گلوله کوچکتر است که از مواد کمتری استفاده می کند که معمولا از جنس سرب است.  به طور گسترده ای برای تیراندازی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و تنها کالیبر است که می تواند برای تیراندازی با هدف زنی در هر نقطه از جهان استفاده شود. قوانین کلیه سازمان های رسمی تیراندازی ، یک اسلحه با کالیبر 177 را برای رقابت در تپانچه و تفنگ تایید می کند. به همین دلیل ، تصور غلط رایج این است که .177 به نوعی از سه کالیبر دیگر دقیق تر است. این کامل درست نیست ، اما از آنجا که تمام اسلحه های هدف زنی فقط در این کالیبر ساخته می شوند این باور قوی شده است. تعداد زیادی از اسلحه های کالیبر4.5، در حقیقت از اسلحه های کالیبرهای دیگر دقیق تر هستند. در گذشته در انگلیس ، آلمان ، آمریکا و شاید سایر کشورها اسلحه هدف در کالیبر 5.5 ساخته می شده است ، اما امروزه تنها اسلحه های هدف زنی تولید شده ، کالیبر4.5 هستند. 

در ورزش تیراندازی افراد از کالیبر 4.5 استفاده می کنند. تیرانداز باید گلوله ای را از طریق یک سوراخ کوچک در هدف فولادی شلیک کند تا به یک هدف بخورد و هدف را پایین بیاورد ، در اینجا باید یک ضربه را ثبت کند. در صورت لمس گلوله به طرف سوراخ ، احتمال سقوط هدف و اعطای هیچ امتیازی بسیار زیاد است. گلوله های کوچکتر در یک مسابقه تیراندازی بسیار بیشتر دیده می شوند.

بنابراین ، اندازه کوچکتر گلوله .177 باعث می شود که از نظر آماری گزینه برتر در این ورزش باشد. مشکلی که وجود دارد .177 گلوله این است که وزن سبک آنها باعث می شود سریعتر از اندازه های بزرگتر حرکت کنند. هنگامی که سرعت گلوله به سرعت صدا نزدیک می شود (سرعت متغیر تقریباً 1100 f.p.s. در سطح دریا) ، دقت آن کاهش می یابد. برای اسلحه های بادی قدرتمند ، تیراندازان باید سنگین ترین گلوله ها را در .177 انتخاب کنند تا سرعت را پایین نگه دارند

خرید تفنگ بادی کالیبر ۵.۵ یا ۴.۵ کدام بهتر است؟

تفنگ بادی کالیبر 5.5

اگر برای شکار آفات بزرگتر مانند خرگوش به یک تفنگ بادی نیاز دارید ، یک تفنگ بادی 5.5کالیبری بخاطر قدرت و دامنه فوق العاده شکست ناپذیری بهترین انتخاب شما خواهد بود. به یاد داشته باشید ، همه چیز در مورد سرعت بالا نیست بلکه انرژی عامل بسیار مهمتری در هنگام شکار با تفنگ های بادی است و استفاده از کالیبر بزرگتر با گلوله های دانه با وزن بیشتر منجر به قدرت بیشتری می شود.

قیمت تفنگ بادی کالیبر 4.5 و کالیبر  5.5

برای خرید تفنگ بادی در کالیبرهای4.5 و 5.5 انتخاب های زیادی از سازنده های مختلف در پیش روی شماست. استفاده از تفنگ کالیبر 4.5 در مسابقات مرسوم است. تفنگ های کالیبر 5.5 هم برای شکار حیواناتی مثل خرگوش و پرندگان متوسط مناسب هستند. همانطور که متوجه شدید باید مشخص کنید که نوع استفاده شما از تفنگ بادی چیست؟ می خواهید در مسابقات تیراندازی شرکت کنید یا هدف شما شکار حیوانات است؟ اگر برای اولین باربرای خرید تفنگ بادی اقدام می کنید یا از قیمت های تفنگ بادی در کالیبر های 4.5 و کالیبر5.5 اطلاعی ندارید، می توانید با مشخص کردن هدف خود ، با کارشناسان مجموعه شاه شکار که با سابقه درخشانی در این حوزه فعالیت می کنند راهنمایی بگیرید.

خرید تفنگ بادی کالیبر ۵.۵ یا ۴.۵ کدام بهتر است؟

خرید تفنگ بادی کالیبر 4.5 یا 5.5 ؟

در شلیک با تفنگ بادی کالیبر 5.5 به نسبت کالیبر 4.5 20درصد اصابت بیشتری خواهد داشت یعنی با انرژی بیشتری همراه است. گلوله های  کالیبر 4.5 معمولا گرانتر از گلوله های 5.5 هستند. گلوله 0.22 بزرگتر است و برخی از افراد بارگیری آن را راحت تر از .177 کوچکتر می دانند. درمقابل کالیبر 4.5 امروزه محبوبیت بیشتری دارد و  برای خرید بهتر در دسترس هستند.

اگر هدف اصلی شما تیراندازی با هدف است ، انتخاب تفنگ بادی .177 کالیبر یک انتخاب هوشمندانه است.کالیبر 4.5 تفنگ بادی می تواند سنجاب های کوچک ، پرندگان و سایر جوندگان کوچک را به آسانی از بین ببرد. درحقیقت برای استفاده از تفنگ بادی کالیبر 5.5 باید تجربه بیشتری داشته باشید و اگر تازه کار هستید خرید تفنگ بادی کالیبر 4.5 برای شما مناسب تر است.

در آخر توصیه ما این است که با متخصصان و افراد با تجربه این حوزه مشورت کنید تا خرید بهتری را تجربه کنید. گرچه هنگام انتخاب اسلحه بادی فاکتورهای مختلفی وجود دارد ، اما هنگام تصمیم گیری برای کالیبر خاص این دستورالعمل های کلی به شما کمک می کنند.

برچسب ها: خرید تفنگ بادی کالیبر 5.5 قیمت تفنگ بادی کالیبر 5.5 تیراندازی قیمت تفنگ بادی کالیبر 4.5 خرید تفنگ بادی کالیبر خرید تفنگ بادی کالیبر 4.5 تفنگ بادی کالیبر 5.5 5.5 caliber air rifle خرید تفنگ بادی کالیبر ۵.۵ یا ۴.۵ کدام بهتر است؟



دیدگاه
دیدگاه شما :