کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

راهنمای خرید تفنگ بادی

8/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

راهنمای خرید تفنگ بادی : چه نکاتی را باید در انتخاب تفنگ بادی در نظر گرفت؟ تفنگ بادی ارزان قیمت یا گران قیمت؟ قیمت تفنگ های بادی موجود در بازار به چه صورت است؟ درباره تعمیر تفنگ بادی چقدر اطلاعات دارید؟ برای شکار پرنده و یا خرگوش چه تفنگی بهترین انتخاب است؟ ما در این مقاله به  معیارهای انتخاب تفنگ بادی پرداختیم. بهترین یا قوی بودن تفنگ بادی تا زمانیکه نوع مصرف آن مشخص نباشد هیچ معنایی ندارد و هیچ گاه گران ترین تفنگ قوی ترین آن نیست.برای مثال مدل ایر رنجر انگلیسی با حدود قیمت 5.500.000 تومان  به علت سنگین بودن و نداشتن خدمات و لوازم یدکی در داخل کشور گزینه خوبی به حساب نمی آید.

موارد مصرف تفنگ بادی چیست؟

امروزه از تفنگ بادی علاوه بر شکار، برای تفریح، ورزش و سرگرمی نیز استفاده می کنند. تفنگ های بادی از اولین بار سال 1980تولید شدند و شرکت های متعددی در دنیا تولید کننده ان هستند  که معروف ترین آنها دیانا ، والتر، والرخ، بنجامن آمریکا و ...می باشد.

خرید تفنگ بادی اصل و سایر ملزومات آن سختی های خاص خود را دارد و تنوع در ویژگی و قیمت این تفنگ شرایط را دشوارتر می کند. برای خرید تفنگ بادی بصورت اینترنتی اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان فنی شاه شکار تماس بگیرید. شما می توانید با خرید کالاهای مورد نیاز خود از این فروشگاه، بهترین برند ها را با بهترین قیمت موجود در بازار تهیه کنید و همین طور از خدمات تعمیر تفنگ بادی بهره مند شوید.

راهنمای خرید تفنگ بادی

انواع تفنگ بادی براساس مکانیسم شلیک

تفنگ های بادی را می توان بر اساس مکانیسم شلیک و مسلح شدن به دسته های زیر تقسیم کرد:

تفنگ بادی فنر و پیستون

تفنگ بادی فنر و پیستون از محبوب‌ترین انواع تفنگ‌های بادی است که از یک پیستون و فنر قوی تشکیل شده‌است و گلوله به کمک فشار هوا شلیک می‌شود. از ویژگی‌های مثبت تفنگ بادی فنر و پیستون می‌توان به قیمت مناسب و سهولت استفاده از آن اشاره کرد. این نوع تفنگ‌ بادی به علت ضربات ناشی از فنر و پیستون، هنگام شلیک اصطلاحا "لگد" می‌زند و به همین دلیل نسبت به سایر مدل‌ها، از دقت کمتری برخوردار است.

تفنگ بادی نیترو پیستون

در ساختار تفنگ‌ بادی نیترو پیستون، برخلاف تفنگ بادی فنر و پیستون، از کپسول‌های نیتروژن به جای فنر استفاده شده است. قدرت این تفنگ‌ها بالاست و باعث می‌شود تا گلوله با سرعت زیادی شلیک شود. همچنین این تفنگ مشکل "لگد زدن" را نیز ندارد. نکته قابل توجه در مورد این تفنگ این است که این تفنگ برای استفاده در هوای سرد مناسب نمی‌باشد؛ زیرا قدرت آن در دمای پایین اندکی کاهش می‌یابد.

تفنگ گازی

تفنگ گازی برای تیراندازی در فواصل نزدیک و تمرین تیر اندازی مناسب است و در مقایسه با تفنگ‌های بادی از قدرت کمتری برخوردار است. این تفنگ‌ها از کپسول گاز کربن‌ دی اکسید برای شلیک استفاده می‌کنند. این کپسول‌ها مصرفی بوده و پس از اتمام، دیگر قابل استفاده نیستند.

تفنگ بادی PCP

تفنگ بادی PCP  از پرطرفدارترین انواع تفنگ‌های بادی است. از مزیت اتفنگ های PCP این است که هنگام استفاده نیازی به خم کردن لوله و کشیدن اهرم برای مسلح کردن نیست. این تفنگ دارای خشاب گلوله است که با پر کردن آن و قرار دادن بر روی تفنگ، می‌توان تنها با کشیدن هر گلنگدن شلیک کرد. در تفنگ‌ PCP، پس از هر بار پر کردن سیلندر می‌توان تا 300 گلوله شلیک کرد. تفنگ‌ PCP در مقایسه با سایر انواع تفنگ‌های بادی از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است

راهنمای خرید تفنگ بادی

4 نکته مهم خرید تفنگ بادی

1. قدرت خروجی و برد گلوله در تفنگ بادی

قدرت خروجی و برد گلوله یکی از نکاتی است که هنگام خرید تفنگ بادی باید به آن توجه داشته باشید. هرچقدر قدرت خروجی تفنگ بیشتر باشد، گلوله با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد و بنابراین برای تیراندازی در فاصلههای زیاد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

2. وزن تفنگ بادی

ساده ترین و مهم ترین نکته ای که برای خرید تفنگ بادی باید در نظر بگیرید ورن تفنگ است.اگر تفنگ بادی شما سنگین باشد حمل کردن و کار کردن با آن برای شما دشوار می شود. امری بدیهی است که قنداق های چوبی جذابیت بیشتری برای خریداران دارد اما قنداق های چوبی باعث سنگین تر شدن تفنگ می شوند. امروزه قنداق برخی از تفنگ‌ها از جنس فایبر طراحی شده است که باعث سبکی آن می‌شود. ولی جذابیت و زیبایی آن نسبت به انواع چوبی کمتر است.

3. اندازه کالیبر تفنگ های بادی

تفنگ های بادی با اندازه کالیبرهای مختلفی ساخته می شوند.

177 (4.5 میلی متر): از رایج ترین کالیبرها، کالیبر4.5 است.کالیبر4.5 بیشتر به منظور هدف­ زنی و تفریح مورد استفاده قرار میگیرد، در مواقعی بهترین کالیبر جهت شکار است؛ مثلاً کالیبر 4.5 برای شکارچیان حرفه­ای که دوربین حرفه­ای و اسلحه خوبی دارند، ایده­ آل است. نفوذ بیشتر کالیبر 4.5 به نقاط حساس موجب می­شود که حیوان از پا دربیاید. این کالیبر بهترین گزینه برای شکار خرگوش و سنجاب است.
22 (5.5 میلی متر و 5.6 میلی متر): کالیبر 5.5 بیشتر برای شکار استفاده می­شود و دارای سرعت و نفوذ کم­تری نسبت به کالیبر 4.5 است، ولی قدرت و انرژی آن نسبت به کالیبر 4.5 بیشتر است. قدرت و انرژی بیشتر موجب می­­شود تا بیشترین ضربه و آسیب به حیوان وارد گردد. کالیبر 5.5 مناسب شکار کبک، تیهو، گراز و سمور می­باشد.

سایر کالیبرهای سنتی که امروزه کمتر متداول هستند عبارتند از:

.20 (5 میلی متر): در ابتدا مخصوص تفنگ بادی پنوماتیک چند پمپی Sheridan بود.
.25 (6.35 میلی متر): بزرگترین کالیبر موجود در قرن بیستم بود. کالیبر 6.35 بهترین نوع ساچمه برای شکار بوده، اما نسبت به دو کالیبر قبلی سرعت و نفوذ کمتری دارد اما دارای قدرت و ضربه زیادی است و بیشترین آسیب را به حیوان وارد می کند و اگر حیوان را در جا نکشد،  به خاطر زخم شدید با گذشت مدت کوتاهی موجب از پا درآمدن حیوان می­شود. این کالیبر خطرناک بوده و باید برای استفاده از آن مجوز گرفت.
.30 (7.62 میلی متر): بزرگترین کالیبر موجود برای تفنگ های بادی غیر PCP.

تفنگ های بادی با کالیبر بزرگتر، معمولا برای شکار حیوانات بزرگ مناسب هستند. این ها معمولاً دارای مکانیسم PCP هستند.

راهنمای خرید تفنگ بادی

4. قیمت تفنگ بادی

قیمت تفنگ بادی به عوامل متعددی از جمله شرکت سازنده، مکانیزم شلیک، مکانیزم مسلح شدن، توان، جنس بدنه، اندازه کالیبر و... بستگی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، مناسبترین گزینه را انتخاب نمائید. در نظر داشته باشید که تنوع قیمت تفنگ های بادی بالاست بنابراین هنگام خرید تفنگ ، میزان بودجه خود را تعیین کنید تا بتوانید از میان محصولات متنوع موجود در بازار، سریع تر محصول مناسب خود را انتخاب کنید .همچنین برای مشاهده قیمت تفنگ بادی و سایر برندها و مدل‌های این محصول، می‌توانید به صورت آنلاین جستجو کنید و سپس بر مبنای معیار های خود، اقدام به خرید کنید.

نحوه نگهداری و تعمیر تفنگ بادی

اطمینان پیدا کنید که لوله تفنگ تان تمیز باشد.

اگر مدت طولانی است که از تفنگ بادی خود استفاده نمی کنید و یا تفنگ تان خاک گرفته است و یا نمناک است حتما آن را گریس کاری کنید.

تفنگ بادی خود را فقط با گریس نسوز روغن کاری کنید.

بعد از  هر 500 شلیک تفنگ بادی خود را گریس کاری کنید.

قبل از تمیزکاری  تفنگ از خالی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر در قسمت مکانیکی و مکانیزم تنفگ تان شن، گل و آب وارد شد از سلاح تان به هیچ وجه استفاده نکنید  و برای تمیر آن را به متخصص تعمیر تفنگ بادی بسپارید.

اگر تفنگ خود را تمیزکاری و گریس کاری نکنید ممکن است خطرساز شود.

سلاح را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

راهنمای خرید تفنگ بادی

ارزان ترین تفنگ بادی

تفنگ بادی ارزان را از مراکزی که اعتبار بالایی دارند تهیه کنید. سعی کنید از جایی تفنگ بادی تهیه کنید که خدمات تعمیرات و نگهداری ارائه دهند و همچنین  لوازم جانبی آن را داشته باشند. فروشگاه شاه شکار تعمیر و فروش تفنگ بادی را با بهترین برندها برای شما امکان پذیر کرده است.

گران ترین تفنگ بادی

تفنگ بادی گران قیمت به معنای بهترین بودن در نوع خود نیست و شما باید به استفاده خود از تفنگ دقت کنید.بعضی افراد برای تمرین مسابقات تیراندازی از تفنگ بادی استفاده می کنند. عده ای برای تفریحات سالم در دورهمی های خانوادگی و گروهی برای شکار از تفنگ بادی استفاده می کنند.  برای شکار حیوانات هم باید توجه کنید که شکار شما جثه درشتی دارد یا یک خرگوش کوچک است و یا تفنگ شما به سمت یک پرنده در هوا نشانه می رود.

محبوب ترین تفنگ بادی موجود در بازار ایران

تفنگ بادی ایرانی، کلت بادی گامو، تفنگ بادی چینی، تفنگ بادی طرح کلاش، تفنگ بادی ماکارو و تفنگ بادی دیانا برخی از محبوب‌ترین مدل‌های این محصول هستند که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند.

اگر قصد خرید لوازم شکار و تجهیزات تیراندازی و به ویژه تفنگ بادی را دارید، می‌توانید با مقایسه مدل‌های متنوع موجود در فروشگاه شاه شکار ، بهترین گزینه را انتخاب کنید. هم چنین ما در مجموعه شاه شکار خدمات تعمیر تفنگ را نیز ارائه می دهیم پس با خیال راحت و اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.

راهنمای خرید تفنگ بادی

شکار پرنده با تفنگ بادی

در صورتیکه اهل شکار پرنده هستید و پرنده هایی در ابعاد کبوتر و کوچکتر و پرنده های درون جنگل مدنظر شماست بسته به بودجه شما تفنگ های برند وایرخ، دیانا، گامو ، چینی و PCPمثل هاتسان  گزینه های مناسب بازار برای شما هستند.

اما اگر  اهل هدف زنی در فاصله بالای 80 متر و یا شکار حیواناتی مثل خرگوش و روباه و امثالهم هستید تفنگ بادی پی سی پی با قدرت بالای  50 ژول انتخاب مناسبی برای شماست.

در خرید تفنگ بادی توجه به خوش دست بودن، قدرت نفوذ، وزن تفنگ، برد گلوله و مورد مصرف اهمیت ویژه ای دارند و با تعیین بازه قیمتی مناسب بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.مشاوران ما در فروشگاه شاه شکار به شما در داشتن بهترین انتخاب کمک خواهند کرد.

برچسب ها: شکار گراز با تفنگ بادی شکار پرنده با تفنگ بادی خرید لوازم شکار و تجهیزات تیراندازی محبوب ترین تفنگ بادی موجود در بازار ایران گران ترین تفنگ بادی ارزان ترین تفنگ بادی تعمیر تفنگ بادی قدرت خروجی و برد گلوله در تفنگ بادی تفنگ بادی PCP تفنگ گازی تفنگ بادی مسابقه ای تفنگ بادی شکاری تفنگ تفنگ بادی قیمت تفنگ بادی 5 راهنمای خرید تفنگ بادی راهنمای خرید تفنگ بادی تفنگ بادی فنر و پیستون تفنگ بادی نیترو پیستون کالیبر تفنگ های بادی Indications for air rifle



دیدگاه
دیدگاه شما :