کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

رگولاتور تفنگ بادی چیست و چه عملکردی دارد؟

21/اردیبهشت/1402 مقالات بدون دیدگاه

رگولاتور تفنگ بادی چیست و چه عملکردی دارد؟ به طور کلی تفنگ های بادی پی سی پی به دو دسته رگوله (دارای قطعه رگولاتور) و غیر رگوله (فاقد قطعه رگولاتور) تقسیم می‌شوند. با مطالعه مطالب زیر تمام اطلاعاتی که برای رگلاتور تفنگ بادی نیاز دارید را کسب خواهید کرد.

رگولاتور چیست؟

بصورت مختصر رگولاتور یک قطعه کوچک است که در پشت مخزن هوای تفنگ قبل از خروج هوا از سیلندر قرار گرفته است. به این منظور که کنترل و تنظیم مقدار فشار هوای خروجی از داخل مخزن تعبیه می‌شود. رگولاتور تفنگ بادی وظیفه یکنواخت کردن مقدار انرژی و سرعت در شات‌های تفنگ را بر عهده دارد.

تفنگ های بادی دارای رگولاتور

اولین ویژگی تفنگهای بادی دارای رگلاتور (رگوله) این است که هوای موجود داخل سیلندر تفنگ قبل از اینکه به ساچمه برسد در پشت قطعه رگولاتور با مقدار فشار مشخصی به عنوان مثال 120 بار قرار می‌گیرد. سپس بعد از چکانده شدن ماشه مقدار فشار هوای موجود در پشت رگولاتور به پشت ساچمه منتقل می‌گردد. و سبب خروج ساچمه از دهانه لوله و شلیک می‌شود. تا زمانی که فشار هوای داخل مخزن تفنگ بیشتر از مقدار فشار هوای پشت رگولاتور (همان 120 بار) باشد تمامی شات‌ها با انرژی و سرعت یکنواخت شلیک می‌شوند.

لازم به ذکر است در بعضی از تفنگ های جدید و پیشرفته یک پیچ به منظور تنظیم فشار رگلاتور تفنگ بادی نیز طراحی و تعبیه شده است. بوسیله این پیچ می‌توان مقدار فشار هوای پشت رگلاتور را به صورت دستی و دلخواه تنظیم نمود.

تفنگ های بادی فاقد رگولاتور

تفنگ های فاقد قطعه رگولاتور به گونه‌ای هستند که بعد از چکانده شدن ماشه سوزن والو در کسری از ثانیه عقب رفته و اجازه خروج هوا از داخل مخزن تفنگ را داده و هوای خارج شده از مخزن مستقیما به پشت ساچمه وارد می‌شود. این عملکرد سبب خروج ساچمه از دهانه لوله تفنگ و در نهایت شلیک می‌شود.

درواقع تفنگ‌های غیر رگوله با کاهش فشار هوای داخل سیلندر، مقدار قدرت و سرعت خروج ساچمه از دهانه لوله نیز کاهش پیدا میکند.

تفنگهای دارای والو الکترومغناطیسی

برخی از کمپانی‌های معتبر و پیشرو در صنعت تفنگ بادی نوع جدید و پیشرفته‌ای از سوزن والو را طراحی کرده‌اند که در برخی از تولیدات جدید خود از آن استفاده کرده‌اند.

این سیستم با عنوان والو الکترونیکی یا الکترومغناطیسی در این نوع تفنگ‌ها تعبیه گردیده است.

در واقع می‌توان گفت نوع مکانیزم و عملکرد این سیستم بسیار شبیه به رگلاتور است. اما هدف از این طراحی چیست؟ این سیستم‌ وظیفه تنظیم و کنترل مقدار فشار هوای خروجی از سیلندر تفنگ و یکنواخت نمودن مقدار انرژی و سرعت در تعداد شات های تفنگ را بعهده دارد.

همچنین در این سیستم یک برد الکترونیکی طراحی شده است که وظیفه مدیریت و محاسبه مقدار زمان خروج هوا بر حسب مقدار فشار هوای موجود در سیلندر را بر عهده دارد.

به طور خلاصه میزان فشار هوای موجود داخل مخزن تفنگ بادی با مدت زمان خروج هوا رابطه عکس دارد.

به گونه‌ای که در محاسبات این سیستم هر چقدر سیلندر تفنگ دارای فشار هوای بالاتری باشد مدت زمانی که هوا از سیلندر خارج می‌شود کمتر است و بر عکس. بنابراین هر چقدر فشار هوای سیلندر کاهش پیدا کند به همان نسبت مدت زمان خروج هوا از سیلندر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

این امر باعث شده است تا مقدار انرژی و سرعت خروج ساچمه در بازه‌ای از فشار مقدار ثابتی باشد. همچنین باعث می‌شود تعداد شات‌های یکنواختی نیز حاصل گردد.

جمع بندی

با توجه به مطالب فوق الذکر درباره عملکرد رگلاتور تفنگ بادی، دریافتیم که تفنگ های بادی رگوله از مزایا و ویژگی‌های بیشتری نسبت به سایر سلاح ها برخوردارند. همچنین کمپانی‌های پیشرو در این صنعت بصورت روزافزون امکانات ویژه‌ای در جهت تسهیل امر تیراندازی ارائه می‌کنند. شما نیز می‌توانید در قسمت نظرات، تجربه استفاده از تفنگ بادی رگوله را با ما با اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :