کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

ساچمه تفنگ بادی

30/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

ساچمه تفنگ بادی : انتخاب ساچمه تفنگ بادی  مناسب می تواند تأثیر زیادی در دقت و قدرت داشته باشد. در خرید فشنگ تفنگ بادی، اندازه کالیبر گلوله بسیار مورد توجه است. اما در کنار این ها باید تعیین کنید که قرار است به چه هدفی، با چه فاصله ای و با تفنگی شلیک کنید. قطعا ساچمه تفنگ بادی مسابقه ای با گلوله تفنگ بادی شکار خرگوش متمایز هستند. اگر برای اولین بار از تفنگ بادی استفاده می کنید، با مطالعه این مطلب با انواع ساچمه تفنگ بادی آشنا خواهید شد. تا انتها با بمانید.

ساچمه تفنگ بادی

ساچمه تفنگ های بادی از مهمات تفنگ های بادی است که در وزن های مختلفی موجود هستند. یک قاعده کلی این است که در اسلحه های بادی باید از گلوله های سبک تر و در انواع پرانرژی از گلوله های سنگین تر استفاده شود. یک گلوله سنگین را در یک اسلحه کم فشار قرار دهید و خواهید دید که مسیری را مانند رنگین کمان قوس می زند.

ساچمه های بادی در برندهای مختلف در بازار موجود هستند. به طور کلی 7 نوع فشنگ برای تفنگ های بادی وجود دارد. برای تعیین بهترین ساچمه برای تفنگ بادی خود با کارشناسان ما در واحد پشتیبانی در ارتباط باشید.

انواع ساچمه تفنگ بادی

مهمات تفنگ های بادی در انواع مختلفی تولید می شوند. ما به همه گزینه های مختلف موجود در بازار برای تفنگ های بادی نگاهی انداختیم . انواع ساچمه تفنگ های بادی را در ادامه بررسی می کنیم. البته قبل از خرید تفنگ بادی حتما از فروشنده اطلاعات لازم را کسب کرده اید.

7 نوع گلوله مختلف برای اسلحه بادی شما موجود است و بسته به نوع تیر اندازی که انجام می دهید نوع گلوله برای تفنگ بادی شما تعیین می شود.

ساچمه تفنگ بادی

ساچمه های سرتخت (WEDCUTTER PELLETS)

گلوله های Wadcutter دارای یک سر پهن و گرد هستند که سوراخهای بزرگی را در اهداف کاغذی برش می دهد. Wadcutters  در برخی از مسابقات رقابتی تیراندازی مورد استفاده قرار می گیرد. رنج قیمت گلوله های سرتخت از ارزان ترین قیمت تا ساچمه های برقی گران قیمت در مسابقات هستند. برخی از شکارچیان فکر می کنند wadcutters بهتر از گلوله های گنبدی یا نوک تیز کار می کنند. ساچمه های سرتخت زیاد نفوذ نمی کند.

اگر برای اهداف تفریحی و سرگرمی به دنبال گلوله هستید،  ممکن است Wadcutter گزینه ایده آل شما باشد. فشنگ سرتخت، یک سر گرد کاملاً بزرگ دارد که در ایجاد سوراخ در اهداف عالی است. ساچمه های سرتخت برای تفریح و سرگرمی در باغ یا حیاط بازی قیمتی ندارند و بسیار ارزان هستند. بسیاری از کاربران معتقدند  سرتخت به دلیل طراحی آن ، دقیق ترین است. به همین دلیل است که از آنها در بسیاری از مسابقات مبتنی بر هدف استفاده شده است. با این حال ، با ظهور طراحی به کمک رایانه و مدل سازی پیچیده رایانه ، اکنون افراد دیگری نیز وجود دارند که این ادعا را به چالش می کشند. ساچمه های سرتخت بسیار محبوب هستند زیرا سبک ، بسیار سریع و در مقادیر زیادی تولید می شوند. فاصله ایده آل برای این نوع گلوله،  حدود 10 متر است، در این فاصله گلوله در بهترین حالت عمل می کند.  هنگامی که دامنه شلیک از حدود 20 متر عبور کند ، گلوله سرعت و دقت خود را از دست می دهد. با این حال گلوله خوبی برای محدوده کوچک و شکارچیان آماتور است.

ساچمه های گنبدی Domed Pellets

گلوله گنبدی به دلیل گرد بودن دماغه آن به عنوان سر گرد نیز شناخته می شود.  گلوله های گنبدی بیشتر از انواع مهمات آیرودینامیکی هستند. به همین دلیل ، آنها قادر به شکافتن هوا هستند و سرعت خود را برای مسافت های طولانی تر حفظ می کنند، که به نوبه خود به این معنی است که هر چه را که شما هدف قرار دهید شکار می کند. گلوله های گنبدی بیشتر به اهداف دورتر از آنچه Wadcutter قادر به مدیریت آن است ، ضربه می زند. همچنین ، یکی دیگر از مزایای این نوع ساچمه این است که اگر  وزش باد کمی بیشتر از حالت معمول باشد،  متوجه می شوید که گلوله گنبدی دقیق تر از گلوله سرتخت است. گرچه گلوله گنبدی مخصوصاً برای شکار طراحی نشده است ، می توان از آن برای این مورد هم استفاده کرد. اگر به دنبال گلوله ای همه جانبه هستید ، ساچمه گنبدی ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. با این حال ، به یاد داشته باشید که آنها برای تفنگ های بادی با قدرت بالاتر مناسب هستند. گلوله های گنبدی یک گلوله محبوب هستند زیرا قیمت شان  بسیار ارزان است.

توجه داشته باشید که گلوله های گنبدی بیشتر از گلوله های نوک تیز به هدف برخورد می کنند اما به طور خاص برای شکار طراحی نشده اند. اما اگر شما یک اسلحه بادی قدرتمند دارید و می خواهید از راه دور شلیک کنید که به شدت به هدف برخورد کند، گلوله های گنبدی انتخاب خوبی هستند.

ساچمه تفنگ بادی

ساچمه های نوک تیز(Point Pellet)

گلوله های نوک تیز برای نفوذ در هدف طراحی شده اند. گلوله های نوک تیز، سرعت را بهتر از wadcutters حفظ می کنند، بنابراین با شلیک با این گلوله ها، نفوذ ساچمه در هدف بالاست. برخی از بهترین تولید کنندگان گلوله های نوک تیز ، مانند Beeman و ARS ، نوارهای ضخیمی را نیز در نقطه میانی قرار داده اند که برای درگیری تفنگ و چرخش بیشتر روی گلوله طراحی شده اند. گلوله های نوک تیز بهتر از گلوله های گنبدی شکل در اسلحه های بادی  به ویژه تپانچه، کار می کنند. ساچمه های نوک تیز معمولاً از گلوله های گنبدی سبک ترند. از آنجا که نفوذ بهتری دارند، احتمالاً هدف را در محدوده ای معین نابود می کند. گلوله های نوک تیز، ساچمه ای عالی برای استفاده در تپانچه است زیرا آنها به اندازه کافی سبک هستند تا سرعت را حفظ کنند.

ساچمه های نوک توخالی یا گود (Hollow Point Pellet)

گلوله نوك توخالی همان چیزی است که از نام آن انتظار دارید ، گلوله ای با سوراخ در نوک آن .هنگامی که این گلوله به هدف خود برسد ، گسترش می یابد و این بیشترین صدمه ای است که در هنگام برخورد یکی از این ساچمه ها ایجاد می کند. وقتی گلوله به هدف نفوذ می کند مقدار زیادی انرژی از بین می رود و این انرژی مجبور است به جایی برود و هنگام شکار باعث از بین رفتن کامل طعمه می شود. شما ممکن است انتظار داشته باشید که با توجه به هدفشان مقداری توده پشت سر خود داشته باشند ، اما در واقع ، آنها بسیار سبک تر هستند حتی سبک تر از Wadcutter. مسئله این است که، برای اینکه گلوله بعد از شلیک گسترش یابد، باید سریع حرکت کند. اگر هدف از راه دور باشد، می تواند سرعت را خیلی زیاد کاهش دهد تا این گسترش رخ دهد و بهتر است به جای آن از گلوله های گنبدی یا نوک تیز استفاده کنید. از فاصله نزدیک ، آنها عملاً بی نظیر هستند. همچنین باید توجه داشته باشید که هنگام شلیک از Hollow Point در فواصل طولانی تر، دقت می تواند تأثیر بگذارد. در کل سعی کنید فاصله ها را کوتاه نگه دارید.

ساچمه تفنگ بادی

گلوله با سرعت بالا High-Velocity Pellets

گلوله High-Velocity Pellets، با سرعت بالا معمولاً متفاوت از گلوله معمولی شما به نظر می رسد. اکثر آنها یک پوشش پلاستیکی کوچک در اطراف خود خواهند داشت و دلیل این امر این است که این پوشش یک درز بسیار محکم در داخل بشکه ایجاد می کند. این بدان معناست که هنگام شلیک هوای کمتری از بین می رود و می توان مقدار بیشتری از هوا را برای رانش گلوله به بیرون لوله استفاده کرد. نکته اساسی اینجاست که برای حداکثر سرعت طراحی شده اند. این گلوله برای استفاده در قدرتمندترین اسلحه های بادی طراحی شده است و می تواند به سرعت نزدیک به 1300 FPS برسد و  در برخی موارد حتی بالاتر از این نیز ثبت شده است. این به دلیل آیرودینامیک و موادی است که گلوله از آن ساخته شده است. از آنجا که آنها اساساً سبک تر از بسیاری از گلوله های دیگر هستند، سریعتر حرکت می کنند. با این حال ، توجه داشته باشید که این گلوله ها می توانند در هنگام پرواز کاملا ناپایدار باشند. احتمال زیادی وجود دارد که گلوله های شما در طول پرواز در همه نقاط زمین بخورند و به جایی که هدف قرار داده اید ، نرسند!

ساچمه های ترکیبی Hybrid Pellets

گلوله های ترکیبی مزایای بیش از یک سبک از گلوله های ساچمه ای را ترکیب می کنند.  دسته بندی گلوله های هیبریدی کار سختی است زیرا آنها به اشکال و سبک بسیار متنوعی در می آیند. گلوله های ترکیبی قدرت نفوذ بیشتری دارند.

ساچمه های نوک گرد وگنبدی یا مگنوم Magnum Pellet

ساچمه های نوك گرد وگنبدی یا مگنوم  بیشترین استفاده در شكار را دارند. به علت نوك گنبدی و بالستیك بالا از دقت و برد زیادی برخورداند. همچنین این ساچمه ها نفوذ پذیری بالا نیز دارند. ساچمه های مگنوم برای شكار ساچمه ایده ال محسوب میشوند. ساچمه های نوک گنبدی یا مگنوم سرعت زیادی دارند ولی اگر به نقاط حساس شكار برخورد نكند، آسیب كمی وارد می کنند.

ساچمه تفنگ بادی

بهترین مارک ساچمه تفنگ بادی

بهترین مارک ساچمه برای تفنگ بادی شما از طریق آزمون و خطا مشخص می شود. تفنگ های بادی به دلیل نامعلوم بودن بهترین فشنگ شناخته می شوند. غالباً یک اسلحه از سازنده خاص، مارک خاصی از گلوله را ترجیح می دهد. بنابراین تنها راه فهمیدن بهترین مارک گلوله تفنگ بادی آزمایش و خطا است. فشنگ های تفنگ بادی بسیار ارزان هستند و استفاده از ماده اولیه مناسب تفاوت زیادی در میزان ضربه شما ایجاد می کند. از طرف دیگر اگر وقت و تمایلی برای آزمایش گلوله ندارید، بهترین گلوله برای تفنگ بادی شما، از همان برند تفنگ شماست. بعبارتی بهتر است ساچمه های خود را از مارک تفنگ بادی خود بخرید. این نتیجه از نظرات کاربران است. در صورتی که سازنده تفنگ بادی  گلوله مارک اختصاصی خود را تولید نکند، به شما خواهد گفت که تفنگ های آن برند عمدتا  با کدام گلوله بهتر عمل می کنند. برای تشخیص اینکه بهترین مارک ساچمه برای تفنگ بادی شما کدام است، با متخصصان مجموعه شاه شکار ارتباط بگیرید.

قیمت ساچمه تفنگ بادی

برای خرید تفنگ بادی،  هدف خود را مشخص کنید. قصد بازی و سرگرمی دارید یا برای شلیک سنجاب به دنبال فشنگ هستید. هر مارک فشنگ برای تفنگ های بادی قیمت های متنوعی دارند. گلوله های گران قیمت از گلوله های ارزان تر بهتر تولید می شوند. اما به این معنی نیست که در تفنگ شما عملکرد بهتری دارند. برای خرید ساچمه تفنگ بادی خود و قیمت فشنگ های متنوع به صفحه محصولات و فشنگ تفنگ بادی سایت شاه شکار مراجعه نمایید.

با آشنایی با انواع ساچمه های بادی و عملکرشان می توانید بهترین فشنگ را برای تفنگ بادی خود تهیه کنید. از این رو توصیه می کنیم به نکاتی که در بالا پرداخته شد توجه کنید.

برچسب ها: ساچمه های نوک توخالی یا گود گلوله با سرعت بالا ساچمه های ترکیبی ساچمه های نوک گرد وگنبدی یا مگنوم بهترین مارک ساچمه تفنگ بادی قیمت ساچمه تفنگ بادی قیمت ساچمه خرید ساچمه بهترین مارک ساچمه قیمت ساچمه تفنگ بادی ایرانی خرید ساچمه تفنگ بادی ایرانی بهترین ساچمه تفنگ بادی ایرانی ساچمه تفنگ بادی شهاب ساچمه تفنگ بادی ایرانی ساچمه تفنگ بادی جت ساچمه تفنگ بادی دو زمانه ساچمه تفنگ بادی ساچمه های نوک تیز ساچمه های گنبدی ساچمه های سرتخت انواع ساچمه تفنگ بادی ساچمه تفنگ Air rifle bullets



دیدگاه
دیدگاه شما :