کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

علت باد نشدن تفنگ بادی

3/دی/1399 مقالات بدون دیدگاه

علت باد نشدن تفنگ بادی : تفنگ های بادی در شکار هدف های کوچک، کنترل آفات، تیراندازی تفریحی (که معمولاً با نام plinking شناخته می شود) و ورزش های رقابتی مانند مسابقات تفنگ بادی 10 متر المپیک استفاده می شود. اگر مدتی از تفنگ بادی خود استفاده نکنید ممکن است تنظیمات اسلحه دچار مشکل شود. در مواردی که به طور غیر اصولی از تفنگ بادی خود استفاده کنید برای مثال استفاده از ساچمه ها با کالیبر نامناسب، حالت قرار گیری نادرست دست، تیراندازی بدون وجود ساچمه در تفنگ بادی و غیره ممکن است تفنگ بادی شما در استفاده بعدی مسلح نشود. علت باد نکردن تفنگ بادی، مسلح نشدن، کوک نشدن، شلیک نکردن و کاهش دقت باید به درستی بررسی شود. هر کدام از موارد بالا علت ها و معلول هایی دارد که شاید بررسی و رفع مشکل آن به سادگی نباشد. در ادامه به بررسی علت باد نکردن تفنگ بادی و سایر علل پرداختیم. در نهایت به علت خرابی تفنگ بادی می رسیم و در ادامه آن در مورد تعمیرات تفنگ بادی صحبت می کنیم. اگر در مورد راهکارهای افزایش دقت تفنگ بادی سوال دارید، و اگر به تازگی نسبت به خرید تفنگ بادی اقدام کرده اید و با مشکلات آن آشنا نیستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

علت باد نشدن تفنگ بادی

برای یافتن علت باد نشدن تفنگ بادی باید چند پارامتر چک شود. قبل از فرستادن اسلحه برای انجام کار سرویس، این مشکلات رایج را که ممکن است برای اسلحه شما پیش آمده است را بررسی کنید.

همیشه اتصال و نوع نصب سخت افزار را بررسی کنید؟

با استفاده مداوم از اسلحه های پیستونی، پیستون که راننده قدرت و پس زدن در این نوع سلاح است می تواند باعث شود پیچ و مهره های اسلحه شل شود.  همیشه قبل و بعد از هر بار استفاده از تفنگ بادی پیچ و مهره ها را چک کنید تا از آسیب دیدن اسلحه بادی خود جلوگیری کنید.

علت باد نشدن تفنگ بادی

علت کاهش دقت اسلحه های بادی چیست؟

برای بررسی دقت اسلحه های بادی باید ببینید که چه گلوله هایی را شلیک می کنید؟اگر می خواهید با دقت بالا شلیک کنید، باید از مهمات با کیفیت و دقیق استفاده کنید. اندازه ، شکل و سازگاری وزن کلید اصلی شلیک های دقیق است. به گلوله های خود دقت کنید. گلوله هایی با دامن آسیب دیده، هرچقدر هم کیفیت ساخت اصلی آنها بالا باشد از مسیر خارج می شوند.

علت کوک نشدن تفنگ بادی چیست؟

تنظیمات ماشه خود را بررسی کنید. یک ماشه خارج از تنظیم می تواند مانع از کوک شدن اسلحه شود. استفاده از پیچ متوقف کننده دور با صفحه متوقف کننده فلز یا استفاده از پیچ بیش از حد طولانی می تواند با پیست داخل آن تداخل ایجاد کند و جلوی کک شدن اسلحه را بگیرد. در صورت لزوم گلوله را با میله تمیز کننده از بشکه خارج کنید.

علت شلیک نکردن تفنگ بادی چیست؟

دلیل اصلی عدم شلیک یک تفنگ بادی معمولاً به دلیل خرابی مکانیسم داخلی مربوط به مکانیک است. علت شلیک نکردن اسلحه بادی می تواند در اثر سایش یا پارگی طبیعی ، روغنکاری بیش از حد (گازوئیل) ، توان ضعیف یا سرویس دهی باشد. در نتیجه بهتر است اسلحه خود را سرویس کنید. اگر در مورد این کار اطلاعاتی ندارید یا ترجیح می دهید این کار را به یک متخصص بسپارید، ما در مجموعه شاه شکار تعمیرات تفنگ و تپانچه های بادی را به صورت تخصصی انجام می دهیم.

علت باد نشدن تفنگ بادی

علت خرابی تفنگ بادی

خرابی تفنگ بادی عوامل مختلفی دارد. برای تعمیر تفنگ بادی باید منشا خرابی را پیدا کنیم. تفنگ های بادی که مدتی در گوشه ای بدون استفاده قرار گیرند، برای استفاده دوباره نیاز به تعمیرات و تنظیمات دارند. پس استفاده از آن ها بدون انجام تنظیمات به دستگاه شما صدمه می زند. یکی از علت های خرابی تفنگ بادی که مستقیما از استفاده نادرست ما بروز می کند، به کارگیری تفنگ بادی بدون قرارگیری ساچمه درون آن است. زمانی که ماشه را در تفنگ های بادی و فنر پیستون می کشیم، پیستون به سمت انتهای سیلندر می رود. این عمل باعث فشرده شدن هوا و حرکت به سمت ساچمه می شود. در این حالت، اگر ساچمه در اسلحه نباشد، سرعت حرکت پیستون از حد مجاز خود بالاتر می رود و باعث ایجاد اصطحکاک بالاتر، گرمای زیاد و برخورد محکم پیستون به انتهای سیلندر می شود. اگر این عمل بارها رخ دهد، موجب خش افتادن سیلندر و حتی شکستن و پارگی در فنر می گردد. درواقع مقاومت ساچمه تفنگ بادی دورن لوله اسلحه مهم است. هر چقدر مقاومت ساچمه بالاتر باشد، دیرتر از لوله خارج می شود. حتی اگر ساچمه سبک یا ساچمه ای با کالیبر کوچک در تفنگ بادی تان قرار دهید و شلیک کنید، باعث خرابی تفنگ بادی خود می شوید.

تعمیر تفنگ بادی در انواع مختلف

تعمیرات تفنگ بادی در گرو یافتن سرچشمه مشکل و نقص است. برای پیدا کردن خرابی تفنگ بادی باید به انواع تفنگ بادی، فرآیند شلیک،  مکانیسم عملکرد و غیره تسلط داشته و در این کار، تخصص داشته باشید که حتی ممکن است در صورت بلد نبودن یا ارتکاب اشتباه، صدمه جدی به تفنگ بادی خود وارد کنید. مجموعه شاه شکار با داشتن کارشناسان و متخصصان حوزه تعمیرات تفنگ بادی، برای تعمیرات انواع تفنگ بادی در خدمت شماست.

علت باد نشدن تفنگ بادی

افزایش دقت تفنگ بادی

برای افزایش دقت تفنگ بادی می توانید قسمت های متحرک تفنگ بادی را صیقل دهید. البته باید یا احتیاط و با سابنده ای مانند سمباده 3000 و به همراه پولیش انجام شود تا کالیبراسیون قطعات بر هم نخورد. هم چنین با اطمینان از سالم بودن واشر پیستون و واشر لول، اطمینان از سفت بودن لوله در تفنگ های کمرشکن، اطمینان از سفت بودن پیچ های طرفین و پیچ های ماشه و استفاده از دوربین مناسب و ضد شوک می توان دقت تفنگ های بادی را بالا برد.

بالانس نگه داشتن اسلحه در دست بر دقت تیر اندازی با تفنگ بادی موثر ایت. گاهی اوقات برای بالانس کردن اسلحه از وزنه یا نوار( قنداق یا لوله) استفاده می کنند تا وزن در همه جای اسلحه بادی تقریبا یک اندازه باشد و بر اثر وزن سنگین تر تعادل تفنگ بادی به هم نخورد که  در نتیجه دقت آن کاهش یابد. برای میزان و متعادل کردن اسلحه حالت تیراندازی نیز مهم است. اینکه در حالت نشسته، درازکش، سرپا و یا با پایه تیر اندازی می کنید برای تنظیم دقت در تیراندازی با تفنگ بادی موثر است. برای افزایش قدرت تفنگ بادی می توانید تنش های پیستون فنر را از بین ببرید.

علت باد نشدن تفنگ بادی

برچسب ها: The reason why the air rifle does not inflate سلاح بادی اسلحه بادی تفنگ علت خرابی تفنگ بادی علت شلیک نکردن تفنگ بادی علت کوک نشدن تفنگ بادی چیست؟ علت کاهش دقت اسلحه های بادی علت باد نشدن تفنگ بادی



دیدگاه
دیدگاه شما :