کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

نحوه تنظیم دوربین تفنگ بادی

20/مرداد/1400 مقالات بدون دیدگاه

استفاده حداکثری از توان دوربین زمانی حاصل می‌شود که دوربین دقیقا منطبق بر میدان دید چشم شما باشد. این کار باعث می شود تا بهترین حالت تصویر در عدسی دوربین مشخص شود. اگر در عدسی دوربین تنها یک تصویر کوچک با حاشیه مشکی را مشاهده کنید بدین معنی است که چشم با فاصله مناسبی است از عدسی قرار نگرفته است. کافی است تا دوربین را عقب جلو کنید تا بهترین و بزرگترین تصویر از هدف برایتان مشخص شود. تنظیم میدان دید تاثیر مهمی در کاهش خطای پارالکس دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. بهترین محل برای حصول دید حداکثری، قرار گرفتن چشم در پد گونه قنداق سلاح است. البته گاهی نیاز است تا پایه دوربین نیز جابجا شود تا دید حداکثری بدست آید.

تنظیم دوربین تفنگ بادی فوکوس دوربین

زمانی که از دوربین به هدف نگاه می کنید متوجه دو خط عمود بر هم می شوید که به آن شبکیه دوربین یا رتیکل گفته می شود. تنظیمات فوکوس در واقع تنظیم عدسی برای ایجاد دید شفاف تر نسبت به شبکیه دوربین است و منجر به هدف‌ گیری کارآمد نمی شود. این کار برای اصلاح کردن خطای دید چشم است به طوری که حتی تیرانداز بتواند بدون استفاده از عینک دید خود را اصلاح کند.

برای تنظیم به دوربین نگاه کنید، عدسی های دوربین در دو جهت مثبت و منفی قابلیت چرخش دارند، حلقه عدسی را تا جایی بچرخانید که یک دید شفاف از رتیکل دوربین به دست آید.

تنظیم دوربین تفنگ بادی تنظیم پارالکس

خطای پارالکس باعث می شود تا  ابعاد جسم و مسافت دقیق تا هدف به طور کاذب دیده شود. رفع این خطا در تیراندازی بسیار مهم است. به همین دلیل در اکثر دوربین ها برای تنظیم پارالکس یک حلقه تنظیم روی عدسی جلو قرار گرفته است.

زمانی که شما به دوربین نگاه می کنید دو تصویر از هدف را می بینید، در این حالت مکانیسم تنظیم پارالکس بدین صورت است که با چرخاندن حلقهT این دو تصویر به هم نزدیک شده و روی هم منطبق می شود و یک نمای شفاف از هدف بدست می آید

نحوه تنظیم دوربین تفنگ بادی

پایه دوربین

پایه دوربین در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. در مورد تفنگ بادی پی سی پی پیشنهاد می‌شود تا از پایه های دو تکه و برای تفنگهای بادی فنری از پایه‌های یک تکه و آنتی شوک استفاده شود. در تفنگهای پی سی پی از آنجایی که محل خشاب گذاری در مجاورت محل قرارگیری دوربین است امکان استفاده از پایه ها یک تکه وجود ندارد و در مورد تفنگهای بادی فنری نیز استفاده از آنتی شوک به خنثی کردن لگد سلاح کمک میکند.

صفر کردن دوربین

در هنگام صفر کردن تنظیمات دوربین به نکات زیر توجه کنید:

همواره از یک ساچمه مشخص و با گرین ثابت استفاده کنید. زیرا تغییر وزن ساچمه باعث برهم خوردن تنظیمات دوربین می شود.

تنظیمات دوربین را در فضای سربسته انجام دهید، زیرا وزش باد باعث تکان خوردن هدف و جلوگیری از تنظیمات صحیح می شود.

تنظیمات دوربین را بر روی پایه یا رست انجام دهید تا در هنگام تنظیم، تفنگ کاملا ثابت بوده و تکان نخورد.

اگر از مهارت کافی در تیراندازی برخوردار نیستید، تنظیمات آن را به یک فرد ماهر واگذار کنید.

 در هنگام تنظیمات نیز بهتر است که هدف کاملا ثابت باشد و از هدف های آویزان نیز استفاده نکنید.

 بهترین محل قرار گیری هدف در فاصله ۱۵ تا ۲۰ متری است.

تنظیم دوربین تفنگ بادی طبلک ها

روی دوربین دو طبلک برای جابجا کردن محل اصابت ساچمه وجود دارد. یک طبلک برای بالا و پایین کردن و طبلک دیگر برای چپ و راست کردن کاربرد دارد. پس از شلیک به هدف در صورتی که محل اصابت در بالا و سمت راست هدف قرار گرفته باشد، بایستی با کلیک کردن طبلک ها محل اصابت ساچمه را به سمت چپ و پایین هدایت کنید.

تنظیم دوربین تفنگ بادی شیم گذاری

گاهی صفر کردن دوربین حتی با استفاده از طبلک ها ها نیز میسر نمی شود. دلیل این مسئله فاصله دوربین و لوله تفنگ بادی است که در این حالت توصیه می شود تا با قرار دادن تکه مقوا روی پایه عقبی، شیب کوچکی بین دوربین و لوله ایجاد شود

نحوه تنظیم دوربین تفنگ بادی

قلق گیری

بعد از یادگیری کلیه مراحل تنظیمات دوربین تفنگ بادی، با پیشرفت در تیراندازی به مرحله ای می رسید که برای شلیک کردن به فواصل دورتر بایستی از مهارت و تجربه خود کمک بگیرید. بدین معنی که به مرور زمان متوجه می شوید که برای مثال در فاصله ۵۰ متری بایستی دوربین خود را چند میل بالاتر بگیرید تا ساچمه دقیقاً به هدف برخورد کند.

نتیجه گیری

تنظیم دوربین تفنگ بادی نقش مهمی در کیفیت تیراندازی و در نتیجه لذت شما از تفریح شکار دارد. بهتر است که پس از تهیه تفنگ بادی این تنظیمات را به صورت دقیق و اصولی از افراد ماهر فرا بگیرید. در ادامه کار با پیشرفت مهارت شما در حرفه تیراندازی قلق هدف گیری دستتان می آید.

 اگر شما هم علاقه مند به استفاده از تفنگ های بادی دوربین دار هستید، می توانید مدل های مختلف و با کیفیت از این نوع اسلحه شکاری را در فروشگاه تجهیزات شاهشکار بیابید. این فروشگاه مرکز تخصصی عرضه کننده انواع تجهیزات تفنگ شکاری ، تفنگ بادی، لوازم کمپ و لوازم ماهیگیری است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
برچسب ها: نحوه تنظیم دوربین تفنگ بادی



دیدگاه
دیدگاه شما :