کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

نکات مهم خرید تپانچه بادی

18/آبان/1398 مقالات بدون دیدگاه

نکات مهم خرید تپانچه بادی : تفنگ بادی هم یک محصول نظامی است و بخشی از سلاح هایی هستند که امروز در نقاط مختلف دنیا به منظور ورزش تیراندازی و یا شکار حیوانات کوچک مثل خرگوش و یا پرنده هایی مثل کبک استفاده می شود. در کشورمان نیز مدل های گوناگونی از سلاح های بادی وجود دارد که عمدتا در دو کالیبر 4.5 و 5.5 میلی متر عرضه می شود.

تپانچه بادی چیست؟

در یک تعریف کلی یک تفنگ بادی سلاحی است که در آن برای به حرکت درآوردن ساچمه مورد نظر از نیروی هوای ایجاد شده توسط پیستون و پمپ گاز موجود در سلاح استفاده می شود. نحوه مسلح کردن این سلاح ها نیز در اکثر مدلها به این صورت است که به اصطلاح لوله سلاح از نقطه اتصال به بدنه خم شده و ساچمه مورد نظر به صورت دستی در لوله قرار می گیرد.

نکات مهم خرید تپانچه بادی

سعی کنین هنگام خرید، وزن تفنگ،خوشدست بودن آن در دست خودتان،خدمات،شارژ،هزینه ساچمه،فروش و توی بورس بودنش و خیلی از مسائل دیگر را در نظر بگیرید و به نکات  زیر توجه کنید:

نکات مهم خرید تپانچه بادی

توان تپانچه

معمولا در معرفی این پارامتر اشتباه می­شود. اغلب سازندگان تفنگ­ های بادی برای سرعت ساچمه در تفنگ­ هایشان، عددهای بالایی اعلام می­کنند. ولی آنچه که به آن اشاره نمی­کنند، این است:

شلیک ساچمه ه­ای با سرعت 320 متر بر ثانیه، ناپایداری آن و از دست دادن سریع دقت و سرعت را به همراه دارد. وزن ساچمه­های استفاده شده در تست سرعت ساچمه در کارخانه، از ساچمه ­هایی که در بازار موجودند، بسیار کمتر است. ممکن است تفنگ مورد استفاده برای تست تقویت شده باشد؛ در نتیجه با کاهش دقت، سرعت شلیک ساچمه افزایش می­یابد. سرعت اعلام شده سرعتی است که فقط در تست چند نمونه به آن رسیده­اند. این سرعت لزوما سرعت متوسط تمامی تفنگ­ های تولید شده در آن کارخانه نمی­باشد.

در واقع انرژی (اندازه حرکت) ساچمه، مهم­ترین پارامتر بوده که حاصل ضرب سرعت در وزن آن است. این پارامتر میزان قدرت نفوذ و تخریب جسم پرتاب شده را بیان می­کند؛ از آن در بسیاری از کشورها به منظور اندازه­گیری توان تفنگ بادی استفاده می­گردد و اینکه آیا سلاح مزبور به جواز حمل نیاز دارد یا نه، بر اساس آن مشخص می­شود (مثلا در بریتانیا، تفنگ­های بادی با توان بیش از 12 FPE به جواز نیاز دارند).

برای مقایسه ساچمه ­ها با وزن­ های مختلف، انرژی پارامتری مفید است و به میزان کشندگی ساچمه بستگی دارد. در تفنگ ­های بادی مختلف میزان انرژی ساچمه از 5FPE تا 40FPE متغیر است. میزان اتلاف انرژی ساچمه در مسیر از دیدگاه شکار جوانمردانه، انسانی و کنترل آفت دارای اهمیت می­باشد.

انرژی اولیه ساچمه (در زمان ترک لوله تفنگ) توسط نیروی بازدارنده آیرودینامیکی هوا (Aerodynamic drag) کاهش می­یابد.

پارامتر ضریب بالستیک بیانگر میزان سرعت از دست دادن انرژی ساچمه طی مسیر خود در هواست؛ این پارامتر در تیراندازی به هدف­های دورتر از 25 متر حائز اهمیت است.

نکات مهم خرید تپانچه بادی

طراحی قنداق تپانچه

طراحی قنداق تفنگ بادی (دسته تپانچه بادی) روی عملکرد آن تأثیر می­گذارد؛ زیرا یک قنداق خوب به خوبی با تیرانداز جور شده و هنگام تیراندازی به هدف به تعادل او کمک می­کند. قنداق­ های بهتر پرداخت و رنگ با دوامی داشته و با توجه به فاکتورهای آناتومیکی انسان، در شکل­ های ارگونومیکی پیچیده­ای تراشیده می شوند. قنداق تفنگ­ های بادی که مخصوص مسابقات هستند، به منظور تنظیم ابعاد آن برای تیراندازهای مختلف، قسمت­ های مکانیکی قابل تنظیمی دارند. استفاده از چوب­های مختلف در ساخت قنداق، غیر از پارامتر وزن بیشتر به ظاهر آن مربوط می­شود.

ماشه

یک قطعه اساسی در تفنگ بادی، ماشه نام دارد. تیراندازی با ماشه خوب در تفنگ بادی تجربه متفاوت از تیراندازی با ماشه اسلحه گلول ه­زن را فراهم می­کند. زیرا در تفنگ بادی ماشه در دو مرحله­ چکانده می­شود و معمولا به نیروی چکاندن کمتری نیاز دارد. تیراندازان مسابقه ه­ای برای داشتن کمترین تأثیر در هدف­گیری، نیروی چکاندن بسیار کم را ترجیح می­دهند؛ اما شکارچیان تمایل به نیروی چکاندن ماشه بیشتری دارند. میزان این نیرو توسط پولیش کردن قطعات داخلی ماشه و نیز پیچاندن پیچ مخصوص زیر آن، قابل تنظیم است.

شرکت سازنده تپانچه بادی

شرکت های مختلفی در زمینه تولید و عرضه تفنگ بادی، فعال هستند. دیانا، هاتسان، گامو، کرال، کمتا، والتر، نوریکا، برونینگ، کراسمن، وایرخ و … از مشهورترین برند های این زمینه هستند. محصولات این برند ها، از کیفیت مطلوبی برخوردارند و هم اکنون در بازار به به وفور یافت می شوند. برای خرید تپانچه بادی لازم است که از برند معتبر که دارای گارانتی می باشد خریداری نمایید.

قیمت تپانچه بادی

با توجه به تنوع قیمت وسیع تفنگ های بادی، یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید این تفنگ ها لازم است به آن توجه داشته باشید، تعیین میزان بودجه است که به شما کمک می کند تا از میان محصولات متنوع موجود در بازار، سریع تر محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

نکات مهم خرید تپانچه بادی

کالیبر

توجه به کالیبر تپانچه بادی یکی دیگر از نکات مهم به هنگام خریداری تپانچه بادی می باشد .کالیبر 4.5 بیشتر به منظور هدف­زنی و تفریح مورد استفاده قرار می­گیرد، در مواقعی بهترین کالیبر جهت شکار است؛
کالیبر 5.5 بیشتر برای شکار استفاده می­شود و دارای سرعت و نفوذ کم­تری نسبت به کالیبر 4.5 است، ولی قدرت و انرژی آن نسبت به کالیبر 4.5 بیشتر است.  کالیبر 6.35 بهترین نوع ساچمه برای شکار بوده، اما نسبت به دو کالیبر قبلی سرعت و نفوذ کمتری دارد. همچنین دارای قدرت و ضربه زیادی است و بیشترین آسیب را به حیوان وارد می­نماید و اگر حیوان را فریز نکند (مردن آنی)، به خاطر زخم شدید با گذشت مدت کوتاهی موجب از پا درآمدن حیوان می­شود. این کالیبر خطرناک بوده و باید برای استفاده از آن مجوز گرفت.

قیمت تفنگ های بادی

بسته به عواملی همچون نوع مواد به کار رفته در سلاح، کیفیت ساخت و سرعت دهانه ساچمه پرتابی قیمت های متفاوتی برای این سلاح ها وجود دارد.
عوامل مختلفی نظیر مکانیزم شلیک، مکانیزم مسلح شدن، کالیبر، توان، جنس بدنه، شرکت سازنده و… در تعیین قیمت تفنگ بادی موثرند. شرکت های سازنده این محصولات، آن ها را با قیمت های گوناگونی به بازار عرضه کرده اند و به طور کلی قیمت این محصولات بین 200 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است.
با توجه به تنوع قیمت وسیع تفنگ های بادی، یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید این تفنگ ها لازم است به آن توجه داشته باشید، تعیین میزان بودجه است که به شما کمک می کند تا از میان محصولات متنوع موجود در بازار، سریع تر محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

برچسب ها: خرید تپانچه بادی تعمیر تپانچه خرید تپانچه خرید تفنگ Air pistol نکات مهم خرید تپانچه بادی انواع تپانچه بادی تپانچه بادی چیست؟



دیدگاه
دیدگاه شما :