کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

خرید تفنگ مناسب شکار

24/آبان/1394 مقالات بدون دیدگاه

خرید تفنگ مناسب شکار : شناخت اصولی و آشنایی با استاندارد های لازم برای اسلحه مناسب شکار یکی از موارد مهم در خرید تفنگ مناسب شکار می باشد. طبق قوانین، اسلحه های شکاری عادی و نیمه خودکار جزو ادوات نظامی محسوب نمی شوند. ولی با این حال خرید، فروش و حمل و نقل آن تابع قوانین مشخص و سخت گیرانه ای است. در این مقاله می خواهیم درباره خرید تفنگ مناسب شکار مطالبی را برای شما بیان کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

10 نکته مهم در خرید تفنگ مناسب شکار برای حیوانات کوچک و بزرگ

قبل از هر چیز برای خرید یک اسلحه مناسب شکار باید هدف خود را برای صید و شکار حیوانات مشخص نمایید. به طور مثال می خواهید از سلاح خود در صید پرندگان، پستانداران کوچک، حیوانات بزرگ و... استفاده نمایید. مرحله بعدی برای خرید اسلحه مناسب مراجعه به مراکز معتبر فروش اسلحه و انتخاب یک سلاح مجاز تایید شده از سوی نیروی انتظامی جهت دریافت مجوز حمل سلاح می باشد. از جمله نکات مهمی که باید در هنگام خرید اسلحه مناسب شکار در نظر داشته و رعایت نمایید موارد زیر می باشد:

خرید تفنگ مناسب شکار

1. از فروشگاه های مجاز و معتبر خرید نمایید

2. اگر در انتخاب اسلحه مبتدی هستید یک نفر آشنا به مشخصات فنی اسلحه را به همراه داشته باشید.

3. از جمله راه های شناخت یک اسلحه مناسب شکار و استاندارد تطبیق شماره لوله تفنگ با پیش قنداق آن می باشد.

4. یک تفنگ مناسب برای شکار را با توجه به فیزیک بدنی و راحتی خود خریداری نمایید. به طور مثال خوش دست باشد، قنداق آن بر روی شانه فرد به خوبی جاگیر شود و برای دقت در شکار دچار مشکل نباشد.

5. تفنگ شکاری را در فروشگاه تست کنید و با توجه به نوع هدف خود برگزینید.

6. ایمنی ضامن اسلحه مناسب شکار با کوبیدن تفنگ خالی امتحان نمایید. ضامن شل و بدون استاندارد فرد را دچار خسارت های جبران ناپذیری می سازد.

7. دقت و هدف گیری متمرکز در سلاح با طول بدنه بلند بیشتر است.

8. یک معیار مهم در خرید اسلحه وزن و قابلیت حمل آن می باشد، انواع قنداق فلزی، چوبی و کامپوزیتی برای این مورد در نظر گرفته شده اند.

از جمله برند های معروف در ساخت اسلحه سبک برای شکار برند تفنگ بادی دیانا ، تفنگ بادی گامو و وایرخ آلمان می باشند.

9. انتخاب اسلحه دوربین دار برای مسافت های دور تر و شلیک به هدف توصیه می گردد.

10. موارد مهمی همچون قدرت کشتار، افت گلوله، قدرت شلیک، لگد اسلحه، صدای شلیک، نوع مهمات و کیفیت اسلحه مناسب شکار را در هنگام خرید مد نظر داشته باشید.

خرید تفنگ مناسب شکار

تفنگ شکاری کدام برند بهتر است؟

از جمله برند های اسلحه سازی معروف در جهان می توان به برند های وینچستر، برتا، بنلی، فرنچی-بروونینگ-بالت اکشن، والتر ، هاتسان ، گامو و ... اشاره نمود که ساخت کشور هایی همچون روسیه، آلمان، ترکیه، انگلیس، ایران، اسپانیا و چین می باشند.

انواع تقنگ مناسب شکار

شناخت انواع سلاح های رایج در شکار و انتخاب و بکارگیری آنها تأثیر بسیاری در یک صید مناسب و تقویت مهارت های مربوط به ان دارد. از جمله انواع سلاح مناسب برای شکار در دو نوع تفنگ ساچمه زنی و تفنگ گلوله زنی خلاصه می گردد. انتخاب نوع سلاح و بکارگیری آن در مورد صید حیوانات یک عامل مهم در تفریح شکار می باشد. هر کدام از این سلاح ها دارای مشخصه ها و ویژگی های خاص خود می باشند که افراد علاقه مند می توانند با توجه به نیاز خود آن ها را برگزینند. به طور خلاصه مشخصات فنی و کاربرد این نوع از سلاح های مناسب شکار موارد زیر می باشند:

تفنگ ساچمه زنی: این نوع از سلاح قدرت پرتاپ چند تیر را به سوی صید ریز همانند پرندگان و پستانداران کوچک همانند کبک، تیهو، قرقاول و...را دارا می باشد. تنوع کالیبر در آن پایین است و پیشنهاد می شود افرادی که به تازگی به شکار علاقه مند گشته اند در ابتدا با این اسلحه مناسب شکار استفاده نمایند. کالیبر رایج این اسلحه نمره 12 و 16 در ایران می باشد.
تفنگ گلوله زنی: این اسلحه مناسب شکار برای پستانداران بزرگ همانند گراز فیل، آهو، گوزن و قوچ و... می باشد. در هر شلیک یک تیر به سوی حیوان شکار می گردد و تنوع نمره کالیبر در آن متنوع می باشد. دقت، قدرت کشتار و انرژی گلوله در این نوع از اسلحه شکاری بسیار بالا بوده و گلوله های آن قدرت تخریب بیشتری نسبت به باقی گلوله ها و مهمات دارد.

خرید تفنگ مناسب شکار

از تفنگ شکاری چگونه استفاده کنیم؟

از جمله موارد مهم در هنگام تفنگ شکاری مناسب را می توان در موارد زیر عنوان نمود:

بهترین حالت برای نگه داری تفنگ، ایستاده-قائم و روبه بالا می باشد.

بهترین حالت برای شلیک نشسته و دراز کشیده می باشد.

برای شلیک یک تکیه گاه مناسب و نرم داشته باشید.

شلیک مناسب برای صید نشانه گرفتن نقاط حیاتی حیوان همانند شش و قلب می باشد.

نحوه نگهداری تفنگ شکاری

بعد از خرید تفنگ مناسب شکار نحوه نگهداری از آن و مراقبت از تفنگ بسیار مهم و کاربردی می باشد. از جمله موارد مهم در نگهداری سلاح مواد زیر می باشد:

? به هیچ عنوان با سلاح شکاری برای شوخی یا خنده استفاده نکنید. حتی یک تفنگ ساچمه زنی با قدرت شلیک کم نیز توانایی کشتن یک انسان را دارد.

? در شکار حیوان دست به نفله کشی یا شکار کشی نزنید. این مسئله محیط زیست را حساس کرده و جواز شما را باطل می سازد.

? هرگز گلوله، مسیر عبور آن در لوله تفنگ و سیلندر اسلحه را با مواد نفتی چرب نکنید. این کار موجب تراکم دما و انفجار اسلحه می گردد.

? اسلحه خود را به فرد دیگر و یا کودکان نسپارید. این موارد موجب نزول حسن شهرت شما و لغو مجوز پروانه شکار می گردد.

برچسب ها: راهنمای خرید تفنگ بادی قیمت تفنگ بادی دیانا بهترین تفنگ پی سی پی برای شکار بهترین تفنگ بادی برای شکار خرگوش قویترین تفنگ بادی فنر پیستون قیمت تفنگ بادی هاتسان قیمت تفنگ بادی بهترین تفنگ بادی چینی بهترین تفنگ بادی دیانا بهترین تفنگ بادی برای شکار پرنده بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز خرید تفنگ مناسب شکار خرید تفنگ خرید اسلحه خرید تفنگ شکاری خرید تفنگ بادی خرید تفنگ دولول خرید تفنگ بادی هاتسان خرید تفنگ مناسب شکار برای حیوانات کوچک و بزرگ



دیدگاه
دیدگاه شما :