کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

چرا دوربین مخصوص برای تفنگ بادی لازم است؟

22/شهریور/1402 مقالات بدون دیدگاه

چرا دوربین مخصوص برای تفنگ بادی لازم است؟ : اگر می خواهید با سلاح های مجوز دار خود موفق به زدن اهداف گوناگون در دل طبیعت و اماکن مخصوص تیراندازی در داخل کشورمان شوید باید بدانید اولین چیز داشتن یک اسلحه خوش دست و دومی، استفاده از یک دوربین مناسب برای تیراندازی صحیح است. به هدف خوردن شلیکی که از سوی ما انجام شده اصلا ربطی به شانس و اقبال نداشته و تنها بسته به توانایی و مهارت شما در هنر تیراندازی تان دارد که یقینا با خرید دوربین تفنگ بادی مناسب خود می توانید این مهارت را هرچه بهتر نمایان سازید.

چرا دوربین مخصوص برای تفنگ بادی لازم است؟

خیلی از مردم فکر می‌کنند که دوربین های مخصوص تفنگ های گلوله‌زن و شکاری مناسب استفاده برروی تفنگ بادی نیز هستند. در واقع اکثر تفنگ های فنرپیستون و خیلی از تفنگ های بادی پرقدرت لگدهای بسیار زیادی تولید می‌کنند ولی نه فقط به صورت معمولی و عادی، بلکه در جهت‌های مختلف این ارتعاشات به سلاح و دوربین وارد می‌شود. دو نوع لگد در تفنگ های بادی فنری وجود دارد؛ در ابتدا وقتی فنر جمع شده آزاد می‌شود قنداق سلاح را به سمت عقب می‌راند و در مرحله دوم وقتی پیستون به انتهای مسیر خود می‌رسد قنداق را به سمت جلو هدایت می‌کند! این شوک های دوگانه باعث آسیب رساندن به قطعات و دوربین تفنگ در طولانی مدت یا حتی بعد از چند شلیک می‌شود.

اما چگونه میتوان مشخصات دوربین تفنگ ها را متوجه شد و دوربین مناسب برای تفنگ و زمینه کاری خود انتخاب کرد؟

بر روی تمامی دوربین تفنگ ها اعداد و حروفی به صورت متوالی درج گردیده که هرکدام از این اعداد بیانگر یک ویژگی مخصوص دوربین میباشند ، برای درک بهتر مطلب دوربین تفنگ ها را به دو دسته کلی دوربین تفنگ های با بزرگنمایی یا زوم ثابت و دوربین تفنگ های با بزرگنمایی یا زوم متغیر تقسیم مینماییم .

به عنوان مثال در دوربین هایی با قدرت بزرگنمایی ثابت ارقامی مشابه 4X32 درج گردیده است ، عدد قبل از حرف X (عدد4) بیانگر مقدار قدرت بزرگنمایی دوربین میباشد ، به این معنا که این دوربین قابلیت بزرگنمایی اجسام تا 4 برابر را دارد ، عدد بعد از حرف X نیز بیانگر اندازه قطر عدسی شئی به میلیمتر میباشد که در ادامه در مورد عدسی شئی و کاربرد آن بیشتر توضیح داده خواهد شد.

در دوربین های با قدرت بزرگنمایی متغیر این اعداد و حروف به عنوان مثال به صورت 4-16×40 بر روی دوربین درج میگردند ، که در اینجا عدد 4 حداقل قدرت بزرگنمایی و عدد 16 حداکثر قدرت بزرگنمایی دوربین تفنگ را نشان میدهد ، این دوربین تفنگ قابلیت بزرگنمایی اجسام از 4 برابر تا 16 برابر را دارا میباشد.

نکات مهم هنگام خرید دوربین تفنگ بادی

انتخاب نوع دوربین

نخستین نکته در خصوص خرید دوربین تفنگ توجه به نوع آن است که برای این منظور ما به شما در بخش قبلی از همین مطلب اطلاعاتی را عرضه داشتیم و حال این شما هستید که باید متناسب با نوع نیاز و همچنین سطح تیراندازی تان یک دوربین با قابلیت زوم ثابت و یا متغیر را خریداری نمایید.

توجه به نوع سلاح

مورد بعدی برای انتخاب دوربین تفنگ دقیقا مربوط به نوع اسلحه شما می باشد که می تواند بصورت بادی و یا گرم البته به شرط اخذ مجوزهای مربوطه باشد. به هر حال، یادتان باشد تمامی دوربین ها از قابلیت نصب و استفاده بر روی تمامی سلاح ها برخوردار نیستند و شما باید با در نظر داشتن نوع اسلحه و همچنین مدل آن اقدام به خرید یک دوربین مناسب برای لذت بردن از تیراندازی دقیقتان نمایید.

اندازه و وزن محصول

فاکتور مهم دیگری که در تهیه یک دوربین تفنگ باید به آن توجه لازم را داشته باشید، وزن و اندازه محصول است. یادتان باشد شما به وقت شکار و تیراندازی تان اسلحه و دوربین آن را بصورت متصل شده به یکدیگر حمل خواهید کرد؛ پس بهتر است همواره به سراغ خرید دوربینی بروید که ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب خود از مشخصه های ظاهری یا همان اندازه و وزن کمتری جهت سهولت در جا به جایی آن برایتان برخوردار باشد.

تورت دوربین

تورت یا طبلک در دوربین های تفنگ بر حسب ارزش کلیک تعیین می شود و در حقیقت این پارامتر به معنای فاصله جا به جایی رتیکل از روی هدف با هر بار فشار دادن ماشه سلاح می باشد. ارزش کلیک تورت سلاح های شکاری بر حسب میلی رادیان و سلاح های بادی بر حسب دقیقه در زاویه تعیین می شود. اینکه دوربین تفنگ شما مجهز به طبلک و یا تورت باشد و یا نباشد موضوعی است که بسته به میزان مسافت تیراندازی و همچنین علاقه شما جهت تبدیل شدن به یک تیرانداز ماهر دارد.

نوع رتیکل

به علامت + در داخل لنز دوربین های تفنگی رتیکل (Reticle) گفته می شود که سبب افزایش دقت شما جهت شلیک به سمت هدف مورد نظرتان خواهد شد. امروزه کمپانی های سازنده دوربین های مخصوص جهت نصب و سوار شدن بر روی تفنگ ها از رتیکل های مختلفی در داخل لنز محصولاتشان استفاده می کنند که شما بایستی به هنگام خرید خود به این موضوع نیز توجه لازم را داشته باشید.

بزرگنمایی و قطر دهانه

از دیگر مشخصه های مهم در خرید یک دوربین تفنگ مربوط به میزان بزرگنمایی و قطر دهانه آن می شود. برای این منظور شما خریداران عزیز باید بدانید که اصولا بر روی بدنه دوربین و یا جعبه آن عددی همچون ۱۲×۹-۴ درج شده است که دو رقم اول از سمت چپ در اصل بازه بزرگنمایی دوربین و رقم سوم نیز اندازه مربوط به قطر دهانه دوربین شما می باشد.

امکانات دیگر

به غیر از موارد گفته شده تا به این جای مطلب، دوربین تفنگ شما می تواند از امکانات دیگری نظیر: خاصیت ضد آب و ضد بخار، دستمال تمیز کننده مخصوص، درپوش برای محافظت و تمیزی هرچه بیشتر لنز دوربین، مقاومت در برابر ضربه و همچنین تنظیم رنگ رتیکل و … نیز برخوردار باشد که وجود هر یک از آنها در کنار دوربین شما بسته به سلیقه و نظرتان خواهد داشت.

قیمت دوربین تفنگ بادی

تمامی نکات گفته شده در طول این مطلب از لیست بیست از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت دوربین تفنگ هستند که شما باید با توجه به آن ها و همچنین نوع اسلحه و میزان مهارتتان در امر تیراندازی، بهترین گزینه را برای خود انتخاب و سپس خریداری نمایید.

راهنمای تمیزی و نگهداری از دوربین تفنگ بادی

برای تمیز کردن لنز دوربین تفنگ مورد نظرتان می توانید از دمنده های مخصوص لنزهای عکاسی و یا قلم های مخصوص تمیز کردن این جنس از سطوح حساس و ظریف استفاده نمایید.

البته شما تیراندازهای عزیز می توانید عمل تمیز نمودن لنز دوربین خود را با یک دستمال میکروفایبر نیز انجام دهید.

سعی کنید همواره به سراغ خرید دوربین هایی مجهز به درپوش بروید تا به وقت عدم نیاز به دوربین و اسلحه، درپوش آن را گذاشته و مانع از کثیفی آن شوید.

هیچگاه از نفس خود و یا انگشتانتان برای تمیز کردن لنز دوربین استفاده نکنید که تنها میزان کثیفی موجود بر روی سطح آن را افزایش خواهید داد.

سعی کنید در بازه های زمانی منظم اقدام به تمیز کردن لنز دوربین تفنگ خود کنید تا لکه ها بر روی آن خشک نشوند.

از دوربین خود به خوبی محافظت کنید و از تکان داد شدید و یا پرت کردن دوربین که باعث برهم خوردن خط یکسان سازی عدسی های آن می گردد، جدا اجتناب کنید.

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :