کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

تاریخچه شرکت اسلحه سازی ایرآرمز

13/آبان/1402 مقالات - وبلاگ بدون دیدگاه

تاریخچه شرکت اسلحه سازی ایرآرمز : داستان کمپانی تفنگ بادی ایرآرمز در سال ۱۹۸۳ آغاز شد، زمانی که بنیان‌گذار شرکت، باب نیکولز و مدیر کل ایرآرمز،کالین کینگ و مدیر فروش و بازاریابی، بیل سندرز همراه شدند. در آن زمان نه خود تفنگ بادی و نه صنعت تولید کننده آن در حدی نبودند که بتوان آن را به عنوان “تکنولوژی پیشرفته” توصیف کرد.

در سال ۱۹۸۶ میلادی، «باب نیکولز»، «آلف اُرگان»، و پسرش «دیو اُرگان»، شرکت «اُرگان اِنجینییرینگ» را در شهر کارشالتون، واقع در شهرستان Surrey انگلستان، بنا نهادند.

مدتی بعد، این شرکت به شهر هیلشام، واقع در شهرستان Sussex ، نقل مکان کرد. شرکت ارگان انجینییرینگ (Organ Engineering’s) با این نقل مکان می‌خواست به بزرگترین مشتری خود در آن زمان، یعنی شرکت «آپاشِل»، نزدیکتر باشد.

یکی دیگر از مشتریان شرکت اُرگان اِنجینییرینگ، شرکت با مسئولیت محدود «رِپلیکا مُدِلز» بود. شرکت رِپلیکا مُدِلز در سال ۱۹۶۸ میلادی تأسیس شده است.

شرکت اُرگان انجینییرینگ در بیشتر تاریخ خود، تفنگ های مختلفی را فروخته است. این شرکت رده‌ای معروف از تفنگ‌های لانگ رنج تک تیراندازی (تفنگ‌های جَکال) داشت است که آن‌ها را با نام تجاری ساسکس آرمِری به فروش رسانده است. شرکت اُرگان اِنجینییرینگ بیشتر قطعات خود را برای تفنگ‌های جَکال تولید می‌کرد.

تاریخچه شرکت اسلحه سازی ایرآرمز

زمانی که آلف و دیو تصمیم گرفتند که راه متفاوتی را در پیش گیرند، مدیران شرکت رِپلیکا مُدِلز- یعنی ریچارد ماریوت، اسمیت پیکرینگ، و دیو پیکرینگ تصمیم گرفتند که سهام آلف و دیو را خریداری کنند.

به تبع این خرید سهم، نام شرکت به شرکت با مسئولیت محدود مهندسان توسعه و تولید NSP تغییر کرد.

به دلیل مواجهه با مشکلات مالی، شرکت رِپلیکا مُدِلز در دوم فوریه‌ی سال ۱۹۸۲ میلادی به صورت داوطلبانه سهام خود را واگذار کرد و شرکت مشاوره‌ی مالی «پاپلتون و اپل‌بای» به عنوان دریافت کننده‌ی سهم تعیین شدند.

دریافت کننده سهام این شرکت در NSP را به فروش گذاشت و باب نیکولز سهم‌های شرکت و قطعات تولید شده برای تفنگ‌های جکال را خریداری کرد.

باب تصمیم گرفت که نام شرکت را حفظ کند و NSP به تولید تفنگ‌های جکال ادامه دهد و آن‌ها را به طور مستقیم برای عموم مردم عرضه کند.

شرکت NSP در کنار تولید و توزیع تفنگ، قراردادهای مهندسی برای تولید تجهیزات بیمارستانی، دندانپزشکی، و تجهیزات گاراژ (برای سرویس اتومبیل‌ها) می‌بست.

اِیرآرمز چگونه به وجود آمد؟

طی سال‌های گذشته، NSP متوجه شده بود که می‌توان بهبودهایی را در تفنگ جکال ایجاد کرد. با این حال، شرکت ساسکس آرمِری پیشنهاد NSP برای ایجاد بهبود در تفنگ‌های جکال را نپذیرفت. حالا [به دلیل تک مالکی شدن تفنگ‌های جکال،] NSP می‌توانست این بهبودها را ایجاد کند.

ابتدا این تفنگ‌ها با نام خود شرکت به بازار عرضه شدند. پس از مدتی این تفنگ‌ها از طریق نام تجاری «سِنترپوینت» تبلیغ شدند. سِنترپوینت در واقع نام بخش سفارش‌های پستی شرکت NSP بود.

در اوایل سال ۱۹۸۳ میلادی، باب نیکولز و مدیر اجرایی او، کالین کینگ، تصمیم گرفتند که تولیدات شرکت را به سمت بازار تفنگ‌های بادی سوق دهند. بیل سندرز،  به عنوان مدیر فروش و بازاریابی استخدام شد و نام تجاری اِیرآرمز، متولد شد.

اِیرآرمز از توزیع از طریق سفارش پستی، به توزیع از طریق عمده فروشی روی آورد و از طریق ارتقاء و توسعه‌ی برد تفنگ‌ها، در کنار کنترل کیفیت و تمرکز بر خدمات پس از فروش، در میان سهام داران به شهرت بسیار خوبی دست یافت

این شرکت علاوه بر ادامه دادن روند بهبود برد تفنگ‌هایش، به توزیع لوازم جانبی تیراندازی، شامل دوربین، روی آورد.

به عقیده‌ی خیلی‌ها، بهترین تفنگ اهرم از بغل اِیرآرمز تفنگ «کامسین» است. کامسین در مارس سال ۱۹۸۶ میلادی به بازار عرضه شد. در طراحی تفنگ کامسین، دسته‌ی گردویی و گریپ شستی (thumb-hole) زیبایی تعبیه شده در دسته، خودنمایی می‌کند.

همزمان با عرضه‌ی کامسین، اِیرآرمز در حال طراحی یک تفنگ جدید جاه طلبانه و خلاقانه بود.

نخستین تفنگ PCP شرکت اِیرآرمز

همیشه باب، کالین، و بیل همکاری نزدیکی با هم داشتند تا به سرعت ایده‌ها را به عمل تبدیل کنند. به برکت ماشین آلات مدرنی که داشتند، طولی نکشید که نمونه‌های اولیه تولید شدند و در میدان عمل آزموده شدند و پس از اصلاح، وارد مرحله‌ی تولید شدند.

در هفته‌ی اول ماه دسامبر سال ۱۹۸۷ میلادی، «Shamal»، نخستین تفنگ PCP شرکت اِیرآرمز، عرضه شد و در مدت کوتاهی موفقیت بزرگی را کسب کرد.

از نظر کیفیت بالا از ایده پردازی تا تولید، تفنگ شمال را می‌توان به عنوان اولین تفنگ بادی درست و حسابی اِیرآرمز در نظر گرفت. حالا دیگر اِیرآرمز قدمت پیدا کرده بود و به عنوان یک شرکت آینده نگر، خلاق، و قابل اعتماد، شهرت کسب کرده بود.

اوایل تا اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی دوره‌ی پرکار شرکت‌های NSP و اِیرآرمز بود. شرکت به سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی جدید ترین تکنولوژی‌ها ادامه داد. همچنین این شرکت ارتباط خود با مشاوران در سطح جهانی مانند نیک جنکینسون، و کن تورنر را تقویت کرد و علاوه بر این، تفنگ‌های سری ۱۰۰، تفنگ‌ RN10/Pro-Target، و تفنگ سری TX200 را عرضه کرد.

این موفقیت‌ها و همه‌ی آنچه که از سال ۱۹۸۲ میلادی تاکنون آموخته بود، باب نیکولز را بر آن داشت که دیگر کارهای پیمانکاری انجام ندهد و صرفاً بر فعالیت‌های شرکت NSP برای توسعه و تولید تفنگ‌های بادی متمرکز شود.

در طی سال‌های بعد، تعداد تفنگ‌های بادی تولیدی شرکت و عدد کشورهایی که این تفنگ‌ها به آن‌ها صادر می‌شدند، افزایش یافت و به تبع آن، فروش شرکت افزایش پیدا کرد. در اواخر قرن بیستم، شرکت اِیرآرمز بازیگر اصلی بازار تفنگ‌های بادی با کیفیت بود.

بهترین تفنگ فنری جهان شرکت اِیرآرمز

شرکت اِیرآرمز در حالی پا به هزاره‌ی جدید گذاشته بود که به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین تفنگ فنری جهان، TX200، را در دست داشت. همچنین این شرکت تفنگ فیلد تارگت در سطح جهانی را، در قالب سری Pro-Target تولید کرده بود.

با عرضه‌ی سری ۴۰۰ در سال ۲۰۰۰ میلادی، اِیرآرمز مجموعه‌ای عالی از تفنگ‌هایی را داشت که بستری را برای تفنگ‌هایی که در آینده تولید کرد، ایجاد نمود. هرچند تفنگ‌هایی که شرکت اِیرآرمز عرضه می‌کند، تکامل یافته اند، اما اصالت سری TX،  Pro-Targe، و سری ۴۰۰ همچنان مشهود است.

در سال ۲۰۰۱ میلادی، رابطه‌ای پایدار بین شرکت اِیرآرمز و شرکت CZ Brno از جمهوری چک شکل گرفت. پس از تقریباً چهار سال همکاری، سری S200 عرضه شد. با داشتن سری S200، اِیرآرمز به گستره‌ای از انواع تفنگ دست یافته بود که با آن می‌توانست نیاز انواع تیراندازها در انواع رشته‌ها را برآورده کند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، اِیرآرمز با همکاری یک شرکت دیگر از جمهوری چک، تپانچه‌ی PCP عرضه کرد. این تپانچه Alpha Proj نام گرفت که در واقع نام همان شرکتی بود که در ساخت این تپانچه همکاری کرده بود.

سال ۲۰۱۱ میلادی به دلیل درگذشت باب نیکولز، سال غم‌انگیزی برای شرکت‌های NSP و اِیرآرمز بود. من خودم هیچگاه باب را از نزدیک ملاقات نکرده‌ام، اما با کسانی که او را می‌شناختند، صحبت کرده‌ام و همه به نیکی از او یاد می‌کنند. سخنان «تِری دو» در نسخه‌ی نوامبر ۲۰۱۱ میلادی مجله‌ی دنیای اسلحه‌های بادی، به خوبی بیانگر احساسات کسانی است که باب را می‌شناختند.

کِلِر، دختر باب، مدیر عامل جدید شرکت‌های NSP و اِیرآرمز شد. کلر سال‌ها بود که عضوی از این شرکت بوده است و در کنار پدرش، نقش‌های متعددی را در این شرکت ایفا کرده است.

کلر خلق و خو و شور و اشتیاق پدرش را به ارث برده بود و دانش کسب و کار زیادی را از پدرش آموخته بود. به همین دلیل، به سرعت در این نقش جدید، جای گرفت و توانست شرکت را در یک دوره‌ی دشوار هدایت کند.

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :