کارشناس فروش : 09120551652
کارشناس فروش : 09931800470
دفتر فروش : 02834228397

تفاوت تپانچه بادی و گازی در چیست؟

10/آذر/1399 مقالات بدون دیدگاه

تفاوت تپانچه بادی و گازی در چیست؟ اگر شما از علاقه مندان به اسلحه باشید حتما اسم تپانچه بادی و تپانچه گازی را شنیده اید و کاربرد هریک از این اسلحه ها را می دانید. در این مقاله می خواهیم درباره این دو نوع تپانچه مطالبی را بیان کنیم و بررسی کنیم که تفاوت تپانچه بادی و گازی در چیست؟ برای آنکه تفاوت تپانچه بادی به تپانچه گازی را بدانیم در ابتدا باید به معرفی این تپانچه ها بپردازیم. همراه ما باشید:

تپانچه بادی و گازی چیست؟

کلت گازی که با نام های دیگری مانند تپانچه گازی یا اسلحه گازی در فروشگاه های مجاز فروش اسلحه یافت می شود، سلاحی است نیمه اتوماتیک که به وسیله کپسول های کوچک CO2 ( مخزن ۱۰ تا ۱۲ گرمی ) یا همان هوای فشرده مسلح می شود. کاربرد اصلی کلت گازی در حوزه آموزش های نظامی یا تمرینات مربوط به رشته تیراندازی می باشد.

تپانچه بادی نوعی تفنگ است که برای شلیک گلوله از فشار هوای ایجاد شده توسط یک پیستون که با چکاندن ماشه توسط فنری قوی به جلو رانده می‌شود یا فشار هوای محبوس در کپسول هوا استفاده می‌کند. قدیمی‌ترین تفنگ بادی موجود مربوط به سال 1580 میلادی است که در موزه‌ای در استکهلم نگهداری می‌شود.

امروزه تفنگ‌های بادی در سطح وسیعی، از مسابقات تیراندازی گرفته تا شکار حیوانات بزرگ، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اسلحه هم در نوع تفنگ و هم در نوع سلاح کمری در دسترس است و نیز تفنگ بی‌بی با امکان شلیک گلوله‌های گرد پلاستیکی در این رده قرار دارد.

تفاوت تپانچه بادی و گازی

تفاوت تپانچه بادی و گازی در چیست؟

یکی از مهمترین اختلاف های تپانچه بادی و گازی نوع کار آن ها می باشد که کار با تپانچه گازی آسان تر و راحت می باشد برای مصرف کننده. تپانچه گازی سریعتر و آسان تر از تپانچه بادی پر میشود.اما از نظردقت  در تیر اندازی حرفه ای تپانچه بادی  بسیار دقیق تر می باشد.چون میشود به یک مقدار معین باد توی مخزنش ذخیره کرد.درواقع همیشه با یک فشار تیر را شلیک میكند.اما تپانچه بادی بعد از مدتی فشار كپسول گازش كم میشود و شما افت تیر خواهید داشت .در حد یكی دو میلیمتر كه در مسابقه همین فاصله قهرمان رو مشخص میكند و شما برای رفع این مشكل باید كپسول را سر وقت پر كنید و هیچ وقت هم با كپسول كاملا پر تمرین نكنید...چون فشار گاز بیش از حد می باشد و دقت تیر اندازی كم میشود.برای رفع این مشكل بعد از پر كردن بیست سی تا خالی بزنید.در نهایت به نظر کارشناسان تپانچه گازی فقط راحت تر از بادی پر میشود وگرنه ماباقی آن درد سر می باشد و از نظر دیسپلین هم کمی باکلاس تر به نظر می آید.

یکی دیگر از تفاوت های تپانچه بادی با تپانچه گازی در این است که فرق کلت بادی این است که بیشتر در مسابقات حتی در المپیک ها از کلت بادی استفاده می شود دیگر تفاوتی که کلت بادی با گازی دارد این است که مسابقات کلت بادی هم در سالن و هم درهوای ازاد ولی گازی فقط در هوای آزاد و بیشتر مسابقات از کلت بادی استفاده می شود.

از دیگر تفاوت های اصلی تپانچه بادی و تپانجه گازی قیمت این دو اسلحه می باشد که تپانچه گازی دارای قیمت بالاتری می باشد و تفنگ های بادی از قیمت های مناسب تری برخوردار می باشند. معمولا خرید تپانچه بادی و گازی بسیار رونق دارد.

نحوه کار تپانچه بادی به چه صورتی می باشد؟

این کلت ها از سه قسمت اصلی شامل تعیین وضعیت و ماشه ، خشاب و گلنگدن تشکیل شده است. که برای تیراندازی ابتدا باید خشاب اسلحه را از آن خارج نموده و پس از جاگذاری کپسول CO2 در داخل آن ، خشاب را وارد اسلحه میکنیم ، سپس کلید تعیین وضعیت را از حالت ضامن (OFF) خارج کرده و در حالت فعال (ON) قرار می دهیم. توجه داشته باشید وقتی کلید وضعیت روی حالت ضامن قرار دارد ، ماشه قفل می شود و امکان شلیک وجود ندارد. پس از خارج کردن کلید وضعیت از حالت ضامن ، گلنگدن اسلحه را به عقب می کشیم. در این حالت اسلحه آماده تیراندازی می باشد و با فشار دادن ماشه ، گلوله شلیک می شود.

تفاوت تپانچه بادی و گازی

تپانچه گازی چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم ترین کاربردهای کلت های گازی در حوزه آموزش افراد نظامی و نیروهای مسلح در اردوگاه های جنگی و کلاس های آموزشی است. کاربرد عمومی تر این سلاح برای افراد عادی بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی دارد. تمرین ورزش تیر اندازی ، شلیک به اهداف پروازی و شکار پرندگان از دیگر کاربردهای این سلاح برای عموم می باشد.

قدرت تپانچه گازی چقدر است؟

به طور کلی، تپانچه گازی به دو شکل معمولی و یا لوله بلند طراحی و ساخته می شود. خشاب یک کلت گازی بسته به نوع آن ظرفیت متفاوتی دارد، اما به طور معمول، خشاب یک کلت گازی ظرفیت قرار گیری 8تا 16 گلوله را دارا می باشد. این که قدرت تخریب کلت گازی چقدر است نیز بسته به نوع آن می تواند متغیر باشد، اما طبق استاندارد، یک کلت گازی دارای برد مفیدی بین 25 تا 50 متر می باشد.

گلوله یک کلت گازی پس از شلیک، با سرعتی بین 130 تا 240 متر بر ثانیه به سمت هدف حرکت می کند و این یعنی یک کلت گازی پر قدرت با حداکثر سرعت (240 متر بر ثانیه) در مدت زمانی حدود 2 ثانیه به هدفی در فاصله 50 متری برخورد می کند. نکته ای که باید از آن غافل نشوید این است که یک کلت گازی، هرچه پرقدرت تر باشد، دارای دقت پایین تری خواهد بود و هرچه سرعت شلیک گلوله یا به اصطلاح قدرت کلت گازی کمتر باشد، دقت آن بالاتر است.

تفاوت تپانچه بادی و گازی

 

برچسب ها: نحوه کار تپانچه بادی تفاوت تپانچه بادی و گازی خرید تفنگ گازی خرید تفنگ قیمت تپانچه بادی قیمت تپانچه گازی خرید تپانچه گازی خرید تپانچه بادی قیمت تپانچه تپانچه گازی چیست تپانچه گازی تپانچه بادی تپانچه بادی و گازی چیست؟ تفاوت تپانچه بادی و گازی در چیست؟ تپانچه گازی چه کاربردی دارد؟ قدرت تپانچه گازی چقدر است؟ خرید تپانچه بادی ارزان



دیدگاه
دیدگاه شما :